Według IDC, w III kwartale chiński rynek smartfonów był o 5,8% większy niż przed rokiem i o 3,6% większy niż w II kwartale. Liderem po raz pierwszy w historii był Oppo.
W Chinach Xiaomi to dopiero 4. gracz z 10 mln sprzedanych urządzeń i aż 42,3% spadkiem sprzedaży w skali roku. Na pierwszym miejscu jest Oppo, który podwoił skali roku swoją sprzedaż, dostarczając 20,1 mln sztuk smartfonów. Równie duże wzrosty odnotował Vivo, który sprzedał 19,2 mln sztuk smartfonów i odnotował wzrost o 101,1%.
Trzecia lokata należy do Huaweia, który dostarczając 18 mln sztuk smartfonów poprawił zeszłoroczny wynik o 5,1%. Apple, podobnie jak Xiaomi, odnotował potężny spadek sprzedaży (o 34,1% w ujęciu rocznym), a 8,2 mln sztuk sprzedanych smartfonów zapewniło mu dopiero piątą lokatę.
Pięć wyżej wymienionych firm miało 65,7% chińskiego rynku smartfonów. Sprzedaż pozostałych producentów zmalała o 7,1%. Łącznie w III kwartale sprzedano w Chinach 115,1 mln sztuk smartfonów.
Producent |
3Q2016 (mln) |
3Q2016 (udział) |
3Q2015 (mln) |
3Q2015 (udział) |
Zamiana rok-do-roku |
1. OPPO |
20,1 |
17,5% |
9,8 |
9,0% |
106,1% |
2. vivo |
19,2 |
16,7% |
9,5 |
8,8% |
101,1% |
3. Huawei |
18,0 |
15,7% |
17,2 |
15,8% |
5,1% |
4. Xiaomi |
10,0 |
8,7% |
17,3 |
15,9% |
-42,3% |
5. Apple |
8,2 |
7,1% |
12,4 |
11,4% |
-34,1% |
Pozostali |
39,6 |
34,3% |
42,6 |
39,1% |
-7,1% |
Razem |
115,1 |
100% |
108,8 |
100% |
5,8% |
Źródło tekstu: IDC, wł