DAJ CYNK

Samsung generuje 40% ruchu mobilnego w polskim Internecie

LuiN

Sprzęt

Jeszcze pięć lat temu ponad 40% mobilnego ruchu w polskiej sieci generowały telefony Nokii, teraz taki udział ma Samsung.

Jeszcze pięć lat temu ponad 40% mobilnego ruchu w polskiej sieci generowały telefony Nokii, teraz taki udział ma Samsung.

Udział telefonów Samsunga w polskim rynku mobilnego Internetu systematycznie rośnie. Przed pięcioma laty Koreańczycy przegrywali z Nokią i Sony Ericssonem, którzy mieli łącznie 60% rynku. Teraz systematycznie spadający udział Nokii/Microsoftu wynosi 8,12%, a bardziej stabilny Sony generuje 10,68% ruchu.

Wygląda też na to, że powoli kończą się dobre czasy Apple'a w Polsce. Firma kilkukrotnie miała ponad 25% polskiego ruchu mobilnego, ale w ostatnich miesiącach jej udział wyraźnie spada - w sierpniu było to 19,06%.

Wraz z topnieniem udziałów Apple'a, rosną w siłę Samsung i LG. W sierpniu Samsung po raz pierwszy pokonał pułap 40%, a LG z 5,21% w czerwcu tego roku, w sierpniu podskoczył do 12,33%.

Czwarte miejsce w rankingu zajmuje wspomniany wyżej Sony, a piąte Nokia/Microsoft. Szóstą lokatę ma HTC z 5,11% ruchu, a potem zaczyna się "drobnica" - Huawei z 0,65%, Lenovo z 0,60%, Sony Ericsson (to nie błąd) z 0,58% i Asus z 0,57% ruchu.

Powyższe statystyki dotyczą urządzeń mobilnych używanych przez Internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami. Wielkość próby (liczba odsłon), wyniosła w ostatnim tygodniu sierpnia ponad 556 mln.

Ankieta
25%
10%
15%
15%
14%
4%
4%
3%
0%
1%
2%
1%
5%

Wszystkich głosujących: 688

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius, wł