DAJ CYNK

Samsung i Apple mają w Polsce blisko 60% mobilnego Internetu

LuiN

Sprzęt

Samsung na pierwszym miejscu, a Apple z największym spadkiem, choć nadal w czołówce. Gemius opublikował listopadowe zestawienie producentów urządzeń mobilnych w polskiej sieci.

Samsung na pierwszym miejscu, a Apple z największym spadkiem, choć nadal w czołówce. Gemius opublikował listopadowe zestawienie producentów urządzeń mobilnych w polskiej sieci.

Jak pokazuje listopadowy pomiar ruchu na stronach WWW, różnica w udziale w ruchu internetowym między Samsungiem i Apple'em wynosi ponad 5 punktów procentowych. Łącznie z urządzeń tych dwóch czołowych producentów urządzeń mobilnych pochodzi prawie 60% odsłon w polskiej sieci (32,3% Samsung i 27,1% Apple). W porównaniu do listopada 2013 roku, Samsung zanotował niemal 7% wzrost (z 30% do 32%), a Apple 16% spadek (z 33% do 27%).

Na trzecim miejscu pod względem udziału w ruchu internetowym jest Sony (ponad 10% odsłon w sieci pochodzi z urządzeń tego producenta, 38% wzrost odsłon w skali roku). Wzrost odnotował także HTC (z 5% do ponad 7%) oraz Lenovo (z 0,9% do blisko 2%). Natomiast producenci, których tablety i smartfony tracą na popularności to Nokia (9% ruchu w sieci), Asus (1,4%), Alcatel i Prestigio (poniżej 1%) oraz ZTE (poniżej 0,5%). Internauci łączą się z siecią także za pomocą urządzeń mobilnych polskiego producenta, firmy GoClever. Pochodzi z nich 0,15% ruchu na stronach WWW (rok temu było to 0,09%).

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Gemius

Źródło tekstu: Gemius