DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów w 2013 roku wg Gartnera

LuiN

Sprzęt

Według analizy Gartnera, sprzedaż tabletów wzrosła w 2013 roku o 68% do 195,4 mln urządzeń. 62% sprzedaży stanowiły tablety z Androidem.

Według analizy Gartnera, sprzedaż tabletów wzrosła w 2013 roku o 68% do 195,4 mln urządzeń. 62% sprzedaży stanowiły tablety z Androidem.

Pomimo wzrostu udziału w rynku w IV kwartale, w skali całego roku udział Apple'a ponownie spadł, do 36%. Jeszcze przed rokiem iPady stanowiły aż 52,8% całkowitej światowej sprzedaży tabletów.

Sprzedaż tabletów z Windowsem wzrosła niemal czterokrotnie, ale biorąc pod uwagę wzrost całego rynku tabletów, udział systemów Microsoftu podwoił się, do 2,1%. Największym motorem napędowym w przypadku Androida były urządzenia z dolnej półki. Stąd wzrost sprzedaży tabletów na rynkach rozwijających się to w szacunkach Gartnera aż 145%, a w przypadku rynków dojrzałych już tylko 31% (tu iPady w dalszym ciągu są najsilniejsze).

Apple pozostał największym na świecie producentem tabletów. Przeszło trzykrotnie sprzedaż zwiększył Samsung, niemal podwoił ją Asus i potroiło Lenovo. Wielka piątka największych producentów tabletów miała w 2013 roku 69% rynku, co oznacza spadek o 5,2 p.p. i oddanie części rynku mniejszym producentom.

Światowy rynek tabletów w 2013 roku - systemy operacyjne

System operacyjny 2013 udział 2012 udział
Android 120 961 445 61,9% 53.341.250 45,8%
iOS 70 400 159 36,0% 61 465 632 52,8%
Microsoft 4 031 802 2,1% 1 162 435 1,0%
Inne 41 598 poniżej 0,1% 379 000 0,3%
Razem 195 435 004 100% 116 348 317 100%

Światowy rynek tabletów w 2013 roku - producenci
Producent 2013 udział 2012 udział
Apple 70 400 159 36,9% 61 465 632 52,8%
Samsung 37 411 921 19,1% 8 583 146 7,4%
Asus 11 039 156 5,6% 6 262 371 5,4%
Amazon 9 401 846 4,8% 7 707 800 6,6%
Lenovo 6 525 762 3,3% 2 186 993 1,9%
Inni 60 656 161 31,0% 30 142 374 25,8%
Razem 195 435 004 100% 116 348 317 100%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gartner, wł