DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów w 3Q2013 według szacunków IDC

LuiN

Sprzęt

Firma analityczna IDC ocenia, że w III kwartale na rynek trafiło 47,6 mln tabletów, o 7% więcej niż w poprzednim kwartale i o 36,7% więcej niż w III kwartale 2012 roku.

Firma analityczna IDC ocenia, że w III kwartale na rynek trafiło 47,6 mln tabletów, o 7% więcej niż w poprzednim kwartale i o 36,7% więcej niż w III kwartale 2012 roku.

W III kwartale, przed premierą nowych modeli iPadów, sprzedaż tabletów Apple'a spadła z 14,6 mln sztuk w II kwartale do 14,1 mln sztuk. Rok temu 14 mln sprzedanych iPadów dawało Apple'owi aż 40,2% udziału w rynku, w tym roku udział ten skurczył się do 29,6%.

Samsung ponownie zajmuje drugie miejsce zestawienia ze wzrostem udziału w rynku z 12,4% w III kwartale 2012 roku do aż 20,4% w III kwartale tego roku. Głównie za sprawą produkcji Nexusów 7 silną pozycję ma również Asus, z 7,4% światowego rynku tabletów. Zaprezentowana niedawno nowa generacja urządzeń, które cechuje przy tym dosyć konkurencyjna cena powinna umocnić pozycję koncernu w IV kwartale.

Wzrost sprzedaży w skali roku o 420,7% pozwolił Lenovo wdrapać się na czwartą lokatę największych producentów tabletów z 4,8% tabletowego tortu. Ostatni na liście wielkiej piątki jest Acer z 2,5% rynku. W kategorii "pozostali" znalazły się takie firmy jak Amazon, Microsoft, HP czy Dell, jak i rozmaici producenci najtańszych urządzeń.

Producent

3Q13 mln szt.

3Q13 udział

3Q12 mln szt.

3Q12 udział

Zmiana rok do roku

Apple

14,1

29,6%

14,0

40,2%

0,6%

Samsung

9,7

20,4%

4,3

12,4%

123,0%

Asus

3,5

7,4%

2,3

6,6%

53,9%

Lenovo

2,3

4,8%

0,4

1,1%

420,7%

Acer

1,2

2,5%

0,3

0,9%

346,3%

Pozostali

16,8

35,3%

13,5

38,8%

25,0%

Razem

47,6

100,0%

34,8

100,0%

36,7%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł