Firma analityczna IDC ocenia, że w III kwartale na rynek trafiło 47,6 mln tabletów, o 7% więcej niż w poprzednim kwartale i o 36,7% więcej niż w III kwartale 2012 roku.
W III kwartale, przed premierą nowych modeli iPadów, sprzedaż tabletów Apple'a spadła z 14,6 mln sztuk w II kwartale do 14,1 mln sztuk. Rok temu 14 mln sprzedanych iPadów dawało Apple'owi aż 40,2% udziału w rynku, w tym roku udział ten skurczył się do 29,6%.
Samsung ponownie zajmuje drugie miejsce zestawienia ze wzrostem udziału w rynku z 12,4% w III kwartale 2012 roku do aż 20,4% w III kwartale tego roku. Głównie za sprawą produkcji Nexusów 7 silną pozycję ma również Asus, z 7,4% światowego rynku tabletów. Zaprezentowana niedawno nowa generacja urządzeń, które cechuje przy tym dosyć konkurencyjna cena powinna umocnić pozycję koncernu w IV kwartale.
Wzrost sprzedaży w skali roku o 420,7% pozwolił Lenovo wdrapać się na czwartą lokatę największych producentów tabletów z 4,8% tabletowego tortu. Ostatni na liście wielkiej piątki jest Acer z 2,5% rynku. W kategorii "pozostali" znalazły się takie firmy jak Amazon, Microsoft, HP czy Dell, jak i rozmaici producenci najtańszych urządzeń.
Producent | 3Q13 mln szt. |
3Q13 udział |
3Q12 mln szt. |
3Q12 udział |
Zmiana rok do roku |
Apple | 14,1 |
29,6% |
14,0 |
40,2% |
0,6% |
Samsung |
9,7 |
20,4% |
4,3 |
12,4% |
123,0% |
Asus |
3,5 |
7,4% |
2,3 |
6,6% |
53,9% |
Lenovo |
2,3 |
4,8% |
0,4 |
1,1% |
420,7% |
Acer |
1,2 |
2,5% |
0,3 |
0,9% |
346,3% |
Pozostali |
16,8 |
35,3% |
13,5 |
38,8% |
25,0% |
Razem |
47,6 |
100,0% |
34,8 |
100,0% |
36,7% |
Źródło tekstu: IDC, wł