DAJ CYNK

Wi-Fi Calling receptą na brak zasięgu?

LuiN

Sprzęt

Obecnie jedynie 3 na 10 użytkowników jest zadowolonych z połączeń wykonywanych za pomocą swoich smartfonów w pomieszczeniach zamkniętych. Receptą na ten problem może okazać się Wi-Fi Calling.

Obecnie jedynie 3 na 10 użytkowników jest zadowolonych z połączeń wykonywanych za pomocą swoich smartfonów w pomieszczeniach zamkniętych. Receptą na ten problem może okazać się Wi-Fi Calling.

Dwukrotnie częściej dzwonimy i wysyłamy wiadomości będąc w pomieszczeniach, niż na dworze. Jednocześnie to właśnie w pomieszczeniach najczęściej borykamy się z problemami z zasięgiem sieci komórkowych. A gdyby tak zasięg sieci komórkowej rozszerzyć o domowe czy biurowe Wi-Fi?

Usługa Wi-Fi Calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. Wi-Fi Calling można zaimplementować jako aplikacja lub wykorzystać wbudowany w smartfon, zgodny ze standardem 3GPP komunikator. Usługa zwiększa zasięg i poprawia jakość rozmów, co daje operatorom szansę na wzrost satysfakcji klientów z usług oferowanych przez telekom.

Rozwój usługi Wi-Fi Calling widać wyraźnie w 11 krajach które zostały objęte badaniem Ericsson ConsumerLab (Brazylia, Chiny, Niemcy, Włochy, Indie, Japonia, Rosja, Korea Południowa, Szwecja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone). Od 2011 dostępność tej usługi w gospodarstwach domowych zwiększyła się z 30% do 61% w roku 2014.

Oferowana przez operatorów usługa Wi-Fi Calling, poza poprawą jakości rozmów, jest również sposobem na wygodniejsze korzystanie z telefonu w czasie podróży do innych krajów, bez konieczności korzystania z roamingu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ericsson, wł