DAJ CYNK

Światowy rynek smartfonów w 3Q2010

Q!

Wydarzenia

III kwartał 2010 roku był kolejnym rekordowym okresem dla rynku smartfonów. W tym czasie nabywców znalazło 77 mln tych urządzeń - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics.

III kwartał 2010 roku był kolejnym rekordowym okresem dla rynku smartfonów. W tym czasie nabywców znalazło 77 mln tych urządzeń - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics.

W porównaniu z danymi sprzed roku oznacza to wzrost o 78%, co jest najlepszym wynikiem tego segmentu rynku od połowy 2000 roku. Jednak kolejny kwartał nie zapowiada się już tak dobrze.

Przyczyną tego jest zbliżający się okres świąteczny, który wiąże się ze zwiększonym zapotrzebowaniem na tego typu urządzenia. A to może oznaczać, że dostawcy niektórych podzespołów mogą nie sprostać takiemu popytowi.

Liderem rynku w III kwartale była, tradycyjnie już, Nokia, która zagarnęła dla siebie 34,4% udziałów (-3,4 p.p. w porównaniu sprzed rokiem), sprzedając 26,5 mln smartfonów.

Na drugim miejscu znalazł się Apple z udziałem na poziomie 18,3% (+1,3 p.p.) i sprzedażą 14,1 mln sztuk, notując prawie dwukrotny jego wzrost (7,4 mln sztuk przed rokiem).

Takie wyniki oznaczają, że dystans pomiędzy prowadzącą cały czas Nokią a jej rywalami zmniejsza się coraz bardziej. W ubiegłym roku było to ponad 20% (20,8%), podczas gdy obecnie wynosi on już tylko 16,1% (w stosunku do Apple).

Na ostatnim miejscu podium znalazł się RIM, producent urządzeń BlackBerry. Jego sprzedaż w III kwartale wyniosła 12,5 mln sztuk urządzeń, co dało mu udział w rynku na poziomie 16,1%.

Pozostali producenci sprzedali w badanym okresie w sumie 24,1 mln smartfonów, co stanowiło 31,3% całego ich rynku.

Producent

3Q10 (mln szt.)

Udział 3Q10

3Q09 (mln szt.)

Udział 3Q09

Nokia

26,5

34,4%

16,4

37,8%

Apple

14,1

18,3%

7,4

17,0%

RIMd>

12,4

14,1%

8,5

19,6%

Inni

24,1

31,1%

11,1

25,6%

Razem

77,1

100,0%

43,4

100,0%



Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics