myWallet - kompleksowe rozwiązanie NFC od T-Mobile wejdzie na polski rynek 29. października. Na razie z jedną kartą debetową i jedną kartą kredytową.
Na start możliwe będzie dołączenie karty do eKonta w mBanku i karty kredytowej Polbanku. W kolejnych tygodniach dołączą kolejne banki i kolejne karty. Wśród partnerów jest również Getin Bank, Millennium oraz Citi.
W najbliższym czasie, do usługi dołączą także partnerzy niefinansowi, m.in. Tatrzański Park Narodowy. Trwają bardzo zaawansowane rozmowy w sprawie warszawskiego biletu komunikacji miejskiej.
Aby skorzystać z usługi, oprócz posiadania telefonu z NFC, należy wymienić kartę SIM na wspierającą NFC oraz zainstalować specjalną aplikację. Wymiana karty jest bezpłatna przy aneksie lub przy zakupie telefonu w sieci T-Mobile.
Do końca 2012 roku w Polsce ma być 100 tys. terminali do płatności zbliżeniowych, a do 2015 powinno być ich 200 tys. Pod tym względem jesteśmy europejskim liderem, a na świecie wyprzedza nas tylko Kanada. W lipcu Polacy dokonali 3,5 mln transakcji zbliżeniowych kartami MasterCard PayPass. Liczba ta dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc.
29. października ruszy także kampania reklamowa. Redakcja TELEPOLIS.PL już ją widziała - będzie przyciągała uwagę. W pełnej wersji w telewizji będzie ją można obejrzeć po godzinie 20.
Przypomnijmy, że 15. października podobną ofertę pokazał Orange, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości oraz felietonie pt. Proteza czynna w dni robocze od 8 do 16.
[Aktualizacja 12:35] Korzystanie z aplikacji myWallet to koszt 2 zł miesięcznie, jednak przez 2 lata będzie obowiązywała promocja, w ramach której będzie ona darmowa. T-Mobile liczy na małe kilka tys. klientów w tym roku, a w przyszłym na kolejne małe kilkadziesiąt tys. Początkowo mają to być głównie dotychczasowi klienci T-Mobile i współpracujących banków.
Usługa nie będzie dostępna w Heyah ani T-Mobile na kartę.
mBank chce wydawać do 2 tys. tego typu kart miesięcznie.
Źródło tekstu: wł