DAJ CYNK

Netia Automation - nowa usługa dla biznesu

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

Netia Automation nowa usługa dla biznesu

Netia Automation to nowa usługa ICT z linii NetiaNext, której celem jest usprawnianie i przyspieszanie procesów biznesowych. Skorzystają z niej klienci biznesowi operatora.

Netia Automation jest przyjaznym w użyciu rozwiązaniem robotów softwareowych klasy RPA (Robotic Process Automation), pozwalającym automatyzować powtarzalne czynności, ze szczególnym naciskiem na samodzielne „programowanie” robotów przez poszczególnych pracowników (Robotic Desktop Automation). Nowa usługa Netii ma sprawić, że złożone, monotonne operacje i procesy, realizowane dotychczas manualnie przez pracowników i obarczone wysokim ryzykiem błędów, będą wykonywane szybciej i z większą dokładnością. Pracownicy z kolei mogą się skoncentrować na bardziej złożonych, twórczych działaniach.

Zobacz: Netia ma nową ofertę mobilną: dotychczasowi klienci operatora zapłacą mniej
Zobacz: Netia buduje pod Warszawą nowoczesne data center. Pierwsi klienci skorzystają z niego w 2021 roku

– Od kilku lat niektóre korporacje wykorzystują duże serwerowe instalacje typu Robotic Process Automation do przyspieszenia realizacji zadań i eliminowania prostych błędów w żmudnych, powtarzalnych czynnościach. Stosowane dotychczas rozwiązania były jednak dość skomplikowane w obsłudze i licencjonowane, w sposób który nie sprzyjał ich powszechnemu stosowaniu. Korzystając z Netia Automation, dzięki prostocie obsługi i przyjaznemu sposobowi rozliczeń, każdy pracownik może mieć własnego, softwareowego robota – asystenta, dosłownie na kilka kliknięć.

– powiedział Maciej Maciejewski, Starszy Kierownik Produktów ICT w Netii

"Uczenie" robota, czyli tworzenie algorytmów/makr, odbywa się poprzez nagranie danego procesu, podobnie jak głosu na dyktafonie. Nagrany proces jest szybko powtarzany przez robota w kolejnych rekordach. Dodatkowo, każdy z pracowników może mieć do tego nagrania dostęp i korzystać z niego wtedy, kiedy zaistnieje taka potrzeba.

– Nasze doświadczenia wskazują, że użytkownik nieposiadający żadnej wiedzy w zakresie programowania, jest w stanie, po przeszkoleniu, samodzielnie „zaprogramować” robota dla aż 3/4 swoich powtarzalnych, monotonnych czynności. Można więc śmiało powiedzieć, że wprowadzając Netia Automation demokratyzujemy dostęp do robotów.

– dodał Maciej Maciejewski

Jak podaje Netia, nowa usługa pozwala firmom generować realne oszczędności oraz zwiększać satysfakcję pracowników. Dzięki Netia Automation pracownicy nie muszą sami realizować powtarzalnych zadań, takich jak:

  • przenoszenie danych między systemami w środowisku Windows i w aplikacjach webowych,
  • łącznie danych wewnętrznych z informacjami ze stron internetowych,
  • wprowadzanie danych z dokumentów do systemu lub odwrotnie, przepisywanie ich z systemu do dokumentów, nawet jeśli są to nieedytowalne PDF-y,
  • agregowanie danych z wielu miejsc, na przykład łączenie wielu plików Excela.

Dzięki wsparciu w takich zadaniach człowieka prostym i intuicyjnym w obsłudze robotem, klienci mogą liczyć na:

  • oszczędność czasu i pieniędzy,
  • przyspieszenie realizacji procesów (robot pracuje nieustannie i w tym samym tempie może pracować 24 godziny, 7 dni w tygodniu),
  • podwyższenie jakości poprzez wyeliminowanie błędów ludzkich oraz poprawek,
  • satysfakcję pracowników, którzy będą mogli skupić się na kreatywnych zadaniach.

Netia Automation jest usługą chmurową świadczoną w modelu SaaS (Software as a Service). Partnerem technologicznym Netii w tym zakresie jest firma Extreme Robotics. Każdemu nowemu klientowi Netia zapewnia dwugodzinne szkolenie wstępne i w pierwszych dwóch miesiącach dodatkowy pakiet kroków do nauki. Dzięki temu klienci mają szybciej osiągnąć korzyści z automatyzacji.

Zobacz: Play: nowa aplikacja „Bezpieczna Rodzina” będzie chronić dzieci i zapewni spokój rodzicom
Zobacz: Startuje Heroo Mobile, sieć telefonii komórkowej dla dzieci. Będzie chronić najmłodszych przed fonoholizmem, cyberprzemocą, hejtem i FOMO

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Netia