DAJ CYNK

Orange wprowadza biometrię głosową na infolinii

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Orange wprowadza biometrię głosową na infolinii

Klienci Orange dzwoniący na infolinię mogą skorzystać z nowej metody uwierzytelniania – za pomocą głosu. Zamiast podawać kod klienta lub odpowiadać na pytania weryfikacyjne, wystarczy przez parę sekund porozmawiać z Maxem lub z doradcą. 

Jak przekonuje Orange, biometria głosowa jest nie tylko szybsza i łatwiejsza niż inne sposoby weryfikacji, ale także bardziej bezpieczna.

Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tego rozwiązania w Orange nie tylko dla większego komfortu naszych klientów, ale przede wszystkim ze względu na ich bezpieczeństwo. Głos każdego z nas jest unikatowy. Składają się na to takie cechy jak ton, barwa, tembr, szybkość mówienia, akcent czy sposób wymawiania poszczególnych głosek. To właśnie ogromne zróżnicowanie tych cech sprawia, że głosu nie da się podrobić

– podkreśla Anna Lewandowska, dyrektor Doświadczeń Klientów i Obsługi B2C w Orange Polska.

Skorzystanie z nowej metody weryfikacji wymaga jednorazowej zgody klienta. Można wyrazić ją podczas rozmowy z Maxem, czyli sztuczną inteligencją pracującą na infolinii operatora, ale też podczas połączenia z doradcą, w aplikacji Mój Orange lub w salonie. 

Zobacz: Orange wdrożył nowy system do zarządzania siecią światłowodową

Po uzyskaniu zgody w systemie powstaje tzw. voice print, czyli indywidualna, unikatowa dla każdego klienta głosowa wizytówka, stworzona na podstawie wcześniejszych, zweryfikowanych nagrań rozmów z infolinią. 

W procesie weryfikacji system porównuje głos dzwoniącego klienta z voice printem. Dzięki temu przy kolejnych połączeniach wystarczy opisać, w jakiej sprawie się dzwoni, aby przejść proces uwierzytelnienia biometrycznego. System nie wymaga wypowiadania sztucznych fraz, wystarczy naturalna rozmowa. 

Orange wprowadza biometrię głosową na infolinii

Dopasowanie opiera się na charakterystyce głosu – nawet w przypadku choroby czy upływu czasu, będzie on rozpoznany. Podczas rozmowy z infolinią warto zwrócić uwagę, aby w tle nie było słychać głosów innych osób.

Uwierzytelnianie głosem jest dodatkową możliwością. Klienci nadal mogą korzystać z dotychczasowych sposobów weryfikacji. Mogą także wycofać udzieloną zgodę. Wówczas voice print zostanie usunięty.

Orange pracuje nad weryfikacją głosem od 2019 roku, a od minionego roku stopniowo wprowadza ją do obsługi infolinii. W tej fazie wdrożenia skorzystało z niej 40 tys. klientów. Teraz rozwiązanie jest już w pełni gotowe.

Zobacz: Orange rozdaje gigabajty. Bierzcie szybko, bo się chyba kończą
Zobacz: Orange zapłaci trzy raty za smartfon i daje więcej gigabajtów

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock, Orange

Źródło tekstu: Orange Polska