Po dziesięciu latach działania żegnamy na dobre PizzaPortal.pl. Przejęta już wcześniej przez Glovo, ale wciąż utrzymywana marka, została całkowicie wchłonięta przez hiszpańskiego właściciela.
Strona PizzaPortal.pl przestała już przyjmować zamówienia i kieruje do Glovo, czyli witryny hiszpańskiego właściciela, który przejął polską markę w zeszłym roku i nie krył swoich wielkich planów dotyczących naszego rynku. Nie jest też dostępna aplikacja PizzaPortal, więc i tym przypadku pozostaje wybór Glovo. Niestety, nowy właściciel nie zdecydował się na migrację kont, więc użytkownicy PizzaPortal muszą rejestrować się od początku.
Serwis PizzaPortal.pl powstał w 2010 roku w Łodzi i przez 10 lat zdobył w Polsce dużą popularność. Poza pizzą witryna i aplikacja pozwalały zamawiać dostawy jedzenia z rosnącej liczby barów i restauracji o różnorodnym menu. W 2017 roku PizzaPortal.pl, podobnie jak jej szwedzki odpowiednik onlinepizza.se, przeszedł w ręce spółki AmRest, a w zeszłym roku serwis został kupiony przez hiszpańską firmę Glovo.
Zobacz: Biedronka dostarcza zakupy do domu dzięki Glovo
Zobacz: Glovo i Carrefour obiecują, że dowiozą zakupy w mniej niż godzinę
O tym, że Glovo ma plany rezygnacji z marki PizzaPortal, wiadomo było od listopada 2019 r. Wtedy też hiszpańska firma poinformowała, że jest właścicielem PizzaPortal i ujawniła swoje dalsze plany związane z polską marką. Na konferencji Glovo nakreślona została wizja rozbudowy firmy, w tym zatrudnienia w Polsce 50 inżynierów oraz 40 ekspertów technicznych. Wtedy padła również zapowiedź rezygnacji z marki PizzaPortal, ale ze względu na jej popularność w Polsce (drugie miejsce na naszym rynku) proces ten miał być rozłożony w czasie, nie została też podana data ostatecznej fuzji. W końcu jednak do tego doszło.
Zobacz: PizzaPortal zamieni się w Glovo. To przyszły lider rynku dostaw w Polsce
Glovo to firma o hiszpańskich korzeniach, ale międzynarodowym zasięgu. Działa już w 22 krajach i ponad 655 miastach – poza Europą jest to głównie Ameryka Łacińska, a także pojedyncze kraje w Azji i Afryce. Firma narodziła się w 2015 roku jako startup w Barcelonie, obecnie ma 6,8 mln aktywnych klientów, zatrudnia 55 tysięcy kurierów i współpracuje z taką też liczbą lokalnych barów i restauracji. W Polsce dzięki Glovo można zamawiać dostawy w ponad stu miastach.
Zobacz: Pyszne.pl wprowadza dostawę "bezkontaktową". Wszystko przez koronawirusa
Zobacz: Gdzie jest burza? Dobre aplikacje z Google Play odpowiedzą na to pytanie