DAJ CYNK

PizzaPortal.pl znika na dobre. Teraz będzie już tylko Glovo

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

PizzaPortal.pl znika na dobre. Teraz będzie już tylko Glovo

Po dziesięciu latach działania żegnamy na dobre PizzaPortal.pl. Przejęta już wcześniej przez Glovo, ale wciąż utrzymywana marka, została całkowicie wchłonięta przez hiszpańskiego właściciela. 

Strona PizzaPortal.pl przestała już przyjmować zamówienia i kieruje do Glovo, czyli witryny hiszpańskiego właściciela, który przejął polską markę w zeszłym roku i nie krył swoich wielkich planów dotyczących naszego rynku. Nie jest też dostępna aplikacja PizzaPortal, więc i tym przypadku pozostaje wybór Glovo. Niestety, nowy właściciel nie zdecydował się na migrację kont, więc użytkownicy PizzaPortal muszą rejestrować się od początku.

Serwis PizzaPortal.pl powstał w 2010 roku w Łodzi i przez 10 lat zdobył w Polsce dużą popularność. Poza pizzą witryna i aplikacja pozwalały zamawiać dostawy jedzenia z rosnącej liczby barów i restauracji o różnorodnym menu. W 2017 roku PizzaPortal.pl, podobnie jak jej szwedzki odpowiednik onlinepizza.se, przeszedł w ręce spółki AmRest, a w zeszłym roku serwis został kupiony przez hiszpańską firmę Glovo. 

Zobacz: Biedronka dostarcza zakupy do domu dzięki Glovo
Zobacz: Glovo i Carrefour obiecują, że dowiozą zakupy w mniej niż godzinę

O tym, że Glovo ma plany rezygnacji z marki PizzaPortal, wiadomo było od listopada 2019 r. Wtedy też hiszpańska firma poinformowała, że jest właścicielem PizzaPortal i ujawniła swoje dalsze plany związane z polską marką. Na konferencji Glovo nakreślona została wizja rozbudowy firmy, w tym zatrudnienia w Polsce 50 inżynierów oraz 40 ekspertów technicznych. Wtedy padła również zapowiedź rezygnacji z marki PizzaPortal, ale ze względu na jej popularność w Polsce (drugie miejsce na naszym rynku) proces ten miał być rozłożony w czasie, nie została też podana data ostatecznej fuzji. W końcu jednak do tego doszło.

Zobacz: PizzaPortal zamieni się w Glovo. To przyszły lider rynku dostaw w Polsce

Glovo to firma o hiszpańskich korzeniach, ale międzynarodowym zasięgu. Działa już w 22 krajach i ponad 655 miastach – poza Europą jest to głównie Ameryka Łacińska, a także pojedyncze kraje w Azji i Afryce. Firma narodziła się w 2015 roku jako startup w Barcelonie, obecnie ma 6,8 mln aktywnych klientów, zatrudnia 55 tysięcy kurierów i współpracuje z taką też liczbą lokalnych barów i restauracji. W Polsce dzięki Glovo można zamawiać dostawy w ponad stu miastach

Zobacz: Pyszne.pl wprowadza dostawę "bezkontaktową". Wszystko przez koronawirusa
Zobacz: Gdzie jest burza? Dobre aplikacje z Google Play odpowiedzą na to pytanie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News