DAJ CYNK

Play zmusi cię do zmian. Nowe zasady na Play24

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

Play na kartę Play24 logowanie zmiany

Play szykuje zmiany w sposobie logowania do Play24. Ma być bezpieczniej, ale czy przyjaźniej dla użytkowników? Nasi Czytelnicy martwią się, że niekoniecznie.

Otrzymaliśmy od Czytelnika sygnał, że szykują się zmiany w sposobie logowania do Play24. Korzystając z taryfy RODZINA w Play na kartę otrzymał on od operatora wiadomość, w której jest mowa o bardziej bezpiecznym, ale jednocześnie bardziej skomplikowanym sposobie uwierzytelniania się.

W Play na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo! Nie chcemy, aby Twoje dane wpadły w niepowołane ręce. W związku z tym niebawem nastąpią zmiany w sposobie logowania do naszego portalu Play24 - rezygnujemy z możliwości logowania się za pośrednictwem adresu email. Podczas pierwszego logowania w nowej formule zadamy kilka pytań weryfikujących Twoją tożsamość, a także poprosimy o dodanie numerów powiązanych.

– napisał Play

Zobacz: Play się nie zatrzymuje. Nowe miejscowości w zasięgu fioletowego LTE
Zobacz: Play kupił nową spółkę. Zyska na tym PLAY NOW

Wydaje się, że zmiana dotyczy tylko użytkowników indywidualnych Play. Nasz Czytelnik nie znalazł podobnego komunikatu na koncie firmowym, nie zobaczył go też u siebie nasz redakcyjny kolega, który korzysta z usług sieci Play.

Brak możliwości logowania się za pomocą adresu e-mail oraz konieczność przejścia przez kilkuetapowy proces weryfikacji tożsamości może być kłopotliwy dla niektórych klientów fioletowego operatora. Jak wskazują Czytelnicy, często karty SIM znajdują się w telefonach osób starszych czy w urządzeniach typu routery i kamery do monitoringu.

Już to gdzieś widziałem

W tym miejscu pozwolę sobie na podzielenie się własnym doświadczeniem, ale z T-Mobile. Otóż korzystając z magentowej usługi Smart Car, chciałem w aplikacji mieć dostęp do faktur. Jednak by to było możliwe, musiałem się zalogować i zweryfikować za pomocą kodu SMS. Problem polegał na tym, że urządzenie z tą kartą SIM nie potrafi odbierać SMS-ów i jest schowane w samochodzie, w trudno dostępnym miejscu. Czyli, żeby się zalogować, musiałbym za każdym razem wyjąć to urządzenie z samochodu, przenieść kartę SIM na przykład do telefonu i odczytać kod SMS. T-Mobile nie wiedział, co z tym zrobić. Pomogło dodanie do rozmowy prezesa T-Mobile Polska, ale problem i tak nie został rozwiązany, a jedynie zrekompensowany.

Co na to Play?

Wróćmy jednak do Play. Wysłaliśmy kilka pytań do biura prasowego Fioletowych:

  • Czy dane osobowe klientów, a w szczególności ich e-maile i hasła są bezpieczne? Nie doszło do jakiegoś wycieku?
  • Czy obecne powiązania na kontach klientów będą zachowane i zmiana dotyczy tylko numeru głównego?
  • Jak, jeśli obecne powiązania zostaną usunięte, będzie wyglądał proces dodawania kolejnych numerów do konta?
  • Czy przy logowaniu się na konto i chęci przejścia na inny numer będzie wymagana każdorazowo jakaś dodatkowa autoryzacja?
  • Jaki jest planowany termin wprowadzenia ww. zmian?

Gdy tylko otrzymamy odpowiedzi na nasze pytania, wkleimy je w tym miejscu.

Aktualizacja: odpowiedzi Play

Krzysiek Sylwerski z Play przysłał odpowiedzi na nasze pytania. Przede wszystkim fioletowy operator zachęca wszystkich swoich klientów korzystających z Play24 przez przeglądarkę do pobrania i używania bezpłatnej aplikacji dostępnej na systemy Android oraz iOS. To bezpieczny i wysoko oceniany niezbędnik pozwalający na zarządzanie kontem klienta.

Jeśli zaś chodzi o odpowiedzi na zadane pytania, to są one następujące:

  • Czy dane osobowe klientów, a w szczególności ich e-maile i hasła są bezpieczne? 

Tak. Obecny sposób logowania jest bezpieczny. Ponieważ bezpieczeństwo naszych klientów, w tym ich danych, jest naszym najwyższym priorytetem, nieustannie pracujemy nad zapewnieniem jak najwyższego poziomu ochrony. 

  • Nie doszło do jakiegoś wycieku?

Nie. 

  • Czy obecne powiązania na kontach klientów będą zachowane i zmiana dotyczy tylko numeru głównego?
  • Jak, jeśli obecne powiązania zostaną usunięte, będzie wyglądał proces dodawania kolejnych numerów do konta?

Po zalogowaniu się zapytamy użytkownika, czy chce zarządzać jednym czy wieloma numerami. Po przejściu przez proces weryfikacji (klient będzie poproszony o podanie dodatkowych danych) można dodać numery powiązane. Proces dodawania numerów powiązanych jest bardzo prosty i intuicyjny, a przede wszystkim bezpieczny. Ta opcja jest dostępna zarówno podczas pierwszego logowania jak i w dowolnym momencie.

  • Czy przy logowaniu się na konto i chęci przejścia na inny numer będzie wymagana każdorazowo jakaś dodatkowa autoryzacja?

Logowanie do konta po przejściu weryfikacji nie będzie wymagało dodatkowej autoryzacji. Będzie ona natomiast wymagana zawsze, przy logowaniu się z nowej przeglądarki. Aby użytkownik i jego numery powiązane zostały zapamiętane w danej przeglądarce, konieczne jest zaznaczenie pola „zapamiętaj mnie”. W przeciwnym wypadku użytkownik będzie musiał dodawać numery powiązane jeszcze raz.

  • Jaki jest planowany termin wprowadzenia ww. zmian?

Zmiany wprowadzamy stopniowo od 19.07. W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu z obsługą klienta pod numerem 790 500 500 lub *500 z numeru w Play a także w salonach Play. Obecnie zmiany wprowadzamy tylko dla klientów indywidualnych.

Mamy nadzieję, że dla naszych Czytelników powyższe odpowiedzi są wystarczające. W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Waszej dyspozycji.

Jeszcze raz zachęcamy do korzystania z naszej bezpłatnej, bezpiecznej, intuicyjnej, nowoczesnej i wysoko ocenianej aplikacji Play24 dostępnej na smartfony z Androidem oraz iOS.

– podsumował Krzysiek Sylwerski

Zobacz: T-Mobile ma wakacyjny prezent dla swoich klientów
Zobacz: Orange daje darmowe gigabajty. A Ty co widzisz w aplikacji?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Lech Okoń / Telepolis.pl

Źródło tekstu: Play, wł.