DAJ CYNK

Plus wdrożył w Wrocławiu usługę geolokalizacji połączeń na numery alarmowe

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

Operator sieci Plus wprowadził pierwszą na polskim rynku usługę udostępniania w czasie rzeczywistym danych o przybliżonej geolokalizacji połączeń i prób połączeń na numery alarmowe. Jest ona przeznaczona dla podmiotów i służb użyteczności publicznej, obsługujących numery alarmowe. Jako pierwsze z usługi korzysta Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Wrocławiu.

Nowa usługa umożliwia bieżący monitoring i lokalizację miejsc, z których w danym momencie dzwoni najwięcej osób chcących zgłosić awarię na numer alarmowy. W przypadku wrocławskiego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego jest to numer 994. Plus udostępnia w czasie rzeczywistym trwale zanonimizowane i zagregowane informacje o przybliżonej geolokalizacji połączeń i prób połączeń, dzięki czemu firma obsługująca numer alarmowy może natychmiast reagować. Jest to ważne szczególnie w przypadku dużych awarii sieci wodociągowej. Celem usługi jest między innymi rozwiązanie problemu niedostępności numerów alarmowych spowodowany ich przeciążeniem.

Umowę na świadczenie usługi wrocławskim wodociągom podpisali Wojciech Piskorz, Członek Zarządu Polkomtela oraz Witold Ziomek, Prezes Zarządu MPWiK Wrocław i Piotr Słomianny, Dyrektor Finansowy MPWiK Wrocław.

- Geolokalizacja połączeń na numery alarmowe to nowatorska usługa wpisująca się w wieloletnie działania Plusa na rzecz podnoszenia jakości życia Polaków. Wiemy, jak bardzo ważna jest natychmiastowa i zoptymalizowana czasowo i lokalizacyjnie pomoc mieszkańcom w razie awarii np. sieci wodociągowej. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć pionierską usługę udostępniania w czasie rzeczywistym, trwale zanonimizowanych i zagregowanych, danych o przybliżonej geolokalizacji połączeń i prób połączeń przychodzących na numery alarmowe. Założenia usługi oraz jej wdrożenie zrealizowaliśmy we współpracy z MPWiK we Wrocławiu, które jako pierwsze będzie korzystało z tej innowacyjnej usługi - powiedział Jacek Trujnara, Product Marketing Manager w Dziale Rozwoju Biznesu B2B w sieci Plus.

- Zapewnienie ciągłości dostaw wody klientom ma dla nas kluczowe znaczenie, dlatego w przypadku awarii wodociągowych, szczególnie tych o większej skali, ważny jest możliwie jak najkrótszy czas reakcji na zgłoszenie. Dzięki partnerstwu z siecią Plus oraz podejściu „we can do it” znaleźliśmy i wdrożyliśmy zupełnie nowy sposób podnoszenia jakości usług i komfortu mieszkańców, wykorzystując dane zarządzane przez operatora. Posiadając informacje w czasie rzeczywistym, jesteśmy w stanie oszacować skalę awarii (na podstawie liczby dzwoniących) oraz określić jej przybliżoną lokalizację (na podstawie zanonimizowanych lokalizacji dzwoniących) jeszcze zanim klienci zdążą ją zgłosić. W przypadku rozległych awarii każda minuta ma ogromne znaczenie. Szybki czas reakcji to przede wszystkim: ograniczenie uciążliwości dla klientów, zmniejszenie strat wody generowanych przez wyciek, ograniczenie negatywnego wpływu na otoczenie, np. uszkodzenia nawierzchni czy podtopienia piwnic oraz zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców - tłumaczy Piotr Słomianny, Dyrektor Finansów w MPWiK Wrocław.

Zobacz: Wrocław będzie inteligentniejszy dzięki wdrożeniu rozwiązań Internetu Rzeczy przez firmy Tauron i Ericsson
Zobacz: Pracownicy wrocławskiego oddziału Nokii mogą zostawić swoje pociechy w żłobku otwartym przez tę firmę
Zobacz: Usługa Serwis Wyświetlacza w aplikacji dostępna w sieci Plus

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Plus