DAJ CYNK

[Aktualizacja] Problemy sieci a2mobile – awaria za awarią, jedna wielka awaria...

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Problemy sieci a2mobile – awaria

Użytkownicy a2mobile narzekają na przeciągające się problemy w działaniu sieci. Wątek poruszony na forum Telepolis.pl rośnie, a swoje problemy zgłaszają kolejne osoby. Trudności w dostępie do podstawowych usług dotyczą też powiązanej strukturalnie sieci wRodzinie.

Awarie i przestoje w sieciach zdarzają się wszystkim operatorom, jednak od blisko miesiąca, szczególnie od 11 marca użytkownicy a2mobile – na forum Telepolis.pl, ale także na Facebooku, na profilu a2mobile - informują o przedłużających się i ponawiających problemach w dostępie do usług operatora. Co jednak ciekawe, najczęściej zgłoszenia dotyczyły połączeń między a2mobile a Play. 

Użytkownicy forum zgłaszają najczęściej, że:

  • nie można się dodzwonić do klientów sieci, a oni nie mogą wykonać połączeń wychodzących. W tym pierwszym przypadku pojawia się na przykład komunikat „Przepraszamy, nie możemy zrealizować połączenia" czy „nie ma takiego numeru”. Rozmowę udaje się nawiązać dopiero po kilku próbach, ale też nie zawsze.
  • nie dochodzą SMS-y, w tym autoryzacyjne z banku, a więc o istotnym znaczeniu,

Jak podaje jeden z użytkowników forum Telepolis.pl, na początku cyklu awarii operator przysłał SMS-a z wyjaśnieniami:

Drogi Kliencie, pragniemy przeprosic za trudnosci w korzystaniu z uslug, ktore z przyczyn niezaleznych od nas pojawily sie w dn. 11-12.03.2020 r. W zwiazku z nimi przyznalismy rekompensate w wysokosci 10 zl, ktora zasilila Panstwa konto glowne.

Później jednak operator został zasypany kolejnymi zgłoszeniami i najwyraźniej nie był w stanie na to nic poradzić ani zaproponować rekompensaty. 

Zobacz: Startery a2mobile można rejestrować w salonach Kolportera

Na niestabilne działanie sieci narzekają także użytkownicy a2mobile na Facebooku. Tam, w odpowiedzi na coraz częstsze zgłoszenia operator przyznał, że są one zasadne:

trudności mogą pojawić się już na etapie próby wykonania połączenia z danej sieci do a2mobile

Ale później tłumaczy w dość ogólnikowy sposób:

Obecnie wzmożony ruch występuje we wszystkich sieciach, a to może w jednostkowych przypadkach utrudniać korzystanie z usługi. Prosimy o kontakt w wiadomości prywatnej (…)

Problem dotyczy Aero2 i przeniesionych numerów?

Pod koniec 2018 roku marka telefonii a2mobile została przejęta od Aero2 przez Premium Mobile, wirtualnego operatora działającego na infrastrukturze sieci Plus. Wciąż jednak częściowo korzysta ze struktury Aero2. Z naszych informacji wynika, że użytkownicy Premium Mobile w Plusie nie odnotowują takich problemów. Z infrastruktury Aero2 korzysta także sieć wRodzinie. Wszystkie marki są powiązane w różnym stopniu z grupą kapitałową Cyfrowy Polsat, ale punktem wspólnym problemów w działaniach sieci wydaje się tu Aero2. Jak sugerują użytkownicy a2mobile skupieni na forum Telepolis.pl, problem dotyczy przede wszystkim numerów przeniesionych do a2mobile oraz wRodzinie i może oznaczać wadliwe działanie systemów, z jakich korzystają te sieci. W tej sprawie zwróciliśmy się z prośbą o wyjaśnienia do Aero2 i Premium Mobile.

Zobacz: a2mobile zostanie przejęte przez Premium Mobile - co to oznacza dla klientów?

Pakiety 10 GB w a2mobile

Mimo problemów zgłaszanych przez użytkowników sieć a2mobile zachęca do akcji #zostanwdomu i proponuje aktywację pakietu dodatkowych 10 GB w kraju za 0 zł. Żeby skorzystać z tej oferty, trzeba użyć kodu: *234*2#✆ lub zalogować się do konta na stronie moje.a2mobile.pl.

Pakiet #zostanwdomu 10 GB jest jednorazowy i dostępny dla wszystkich klientów a2mobile, którzy mają aktywny jeden z Niewyczerpalnych Pakietów: 19,90, 24,90 lub 29,90. Pakiet jest ważny do 30 kwietnia br. niezależnie od dnia aktywacji. Promocja nie łączy się z promocją „Pakiet Niewyczerpalne Wszystko 19,90 na start”.

Zobacz: Nowy a2mobile - więcej Internetu i wyższe ceny
Zobacz: Abonament Premium Mobile przy zakupie telefonu w RTV Euro AGD

Aktualizacja: Oświadczenie operatora

Otrzymaliśmy oświadczenie aero2 w sprawie opisanych wyżej problemów:

Odpowiadając w imieniu Aero2 oraz Premium Mobile i odnosząc się do wspomnianej przez Pana daty 11 marca br. chciałabym potwierdzić, że w tym terminie miało miejsce przecięcie kabla światłowodowego, co spowodowało konieczność jego naprawy -  prace zostały wykonane w możliwie najkrótszym czasie, dzięki czemu zostało przywrócone prawidłowe działanie sieci. Informacja ta została przez nas upubliczniona.

Sytuacja w kraju sprawiła, że wszyscy operatorzy telekomunikacyjni odnotowali zwiększony wolumen ruchu w sieci. Punkty styku z innymi operatorami zostały przepełnione, co spowodowało trudności z połączeniami głosowymi, jednak od momentu zaistnienia pierwszych takich przypadków, wdrożyliśmy szereg rozwiązań mających na celu ich wyeliminowanie i zapewniliśmy prawidłową komunikację.   

Jednocześnie informuję, że jako Operator odpowiadamy za ruch w naszej sieci, natomiast w przypadku ruchu przychodzącego, często nie mamy wpływu na problemy pojawiające się po stronie innych operatorów.

Komunikat „nie ma takiego numeru” jaki słyszały osoby wykonujące połączenie z innych sieci do sieci a2mobile oraz wRodzinie, wynika z tego typu zależności. Połączenia dla których zwracana była taka notyfikacja, nie były kierowane prawidłowo w sieci wychodzącej i nie trafiały nawet do sieci a2mobile czy wRodzinie. Komunikat generowany przez danych operatorów w słuchawce numeru inicjującego połączenie był więc w większości przypadków błędny, ponieważ w żaden sposób nie świadczył o funkcjonowaniu numerów w sieci a2mobile oraz numerów w sieci wRodzinie.

Zdarzenia te zostały wyeliminowane w zeszłym tygodniu i w tej chwili jeśli występują, są wyłącznie jednostkowe i każdorazowo analizowane przez nas. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, kierujemy odpowiednie zgłoszenia do innych operatorów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł., forum Telepolis.pl, Facebook