Użytkownicy a2mobile narzekają na przeciągające się problemy w działaniu sieci. Wątek poruszony na forum Telepolis.pl rośnie, a swoje problemy zgłaszają kolejne osoby. Trudności w dostępie do podstawowych usług dotyczą też powiązanej strukturalnie sieci wRodzinie.
Awarie i przestoje w sieciach zdarzają się wszystkim operatorom, jednak od blisko miesiąca, szczególnie od 11 marca użytkownicy a2mobile – na forum Telepolis.pl, ale także na Facebooku, na profilu a2mobile - informują o przedłużających się i ponawiających problemach w dostępie do usług operatora. Co jednak ciekawe, najczęściej zgłoszenia dotyczyły połączeń między a2mobile a Play.
Jak podaje jeden z użytkowników forum Telepolis.pl, na początku cyklu awarii operator przysłał SMS-a z wyjaśnieniami:
Drogi Kliencie, pragniemy przeprosic za trudnosci w korzystaniu z uslug, ktore z przyczyn niezaleznych od nas pojawily sie w dn. 11-12.03.2020 r. W zwiazku z nimi przyznalismy rekompensate w wysokosci 10 zl, ktora zasilila Panstwa konto glowne.
Później jednak operator został zasypany kolejnymi zgłoszeniami i najwyraźniej nie był w stanie na to nic poradzić ani zaproponować rekompensaty.
Zobacz: Startery a2mobile można rejestrować w salonach Kolportera
Na niestabilne działanie sieci narzekają także użytkownicy a2mobile na Facebooku. Tam, w odpowiedzi na coraz częstsze zgłoszenia operator przyznał, że są one zasadne:
trudności mogą pojawić się już na etapie próby wykonania połączenia z danej sieci do a2mobile
Ale później tłumaczy w dość ogólnikowy sposób:
Obecnie wzmożony ruch występuje we wszystkich sieciach, a to może w jednostkowych przypadkach utrudniać korzystanie z usługi. Prosimy o kontakt w wiadomości prywatnej (…)
Pod koniec 2018 roku marka telefonii a2mobile została przejęta od Aero2 przez Premium Mobile, wirtualnego operatora działającego na infrastrukturze sieci Plus. Wciąż jednak częściowo korzysta ze struktury Aero2. Z naszych informacji wynika, że użytkownicy Premium Mobile w Plusie nie odnotowują takich problemów. Z infrastruktury Aero2 korzysta także sieć wRodzinie. Wszystkie marki są powiązane w różnym stopniu z grupą kapitałową Cyfrowy Polsat, ale punktem wspólnym problemów w działaniach sieci wydaje się tu Aero2. Jak sugerują użytkownicy a2mobile skupieni na forum Telepolis.pl, problem dotyczy przede wszystkim numerów przeniesionych do a2mobile oraz wRodzinie i może oznaczać wadliwe działanie systemów, z jakich korzystają te sieci. W tej sprawie zwróciliśmy się z prośbą o wyjaśnienia do Aero2 i Premium Mobile.
Zobacz: a2mobile zostanie przejęte przez Premium Mobile - co to oznacza dla klientów?
Mimo problemów zgłaszanych przez użytkowników sieć a2mobile zachęca do akcji #zostanwdomu i proponuje aktywację pakietu dodatkowych 10 GB w kraju za 0 zł. Żeby skorzystać z tej oferty, trzeba użyć kodu: *234*2#✆ lub zalogować się do konta na stronie moje.a2mobile.pl.
Pakiet #zostanwdomu 10 GB jest jednorazowy i dostępny dla wszystkich klientów a2mobile, którzy mają aktywny jeden z Niewyczerpalnych Pakietów: 19,90, 24,90 lub 29,90. Pakiet jest ważny do 30 kwietnia br. niezależnie od dnia aktywacji. Promocja nie łączy się z promocją „Pakiet Niewyczerpalne Wszystko 19,90 na start”.
Zobacz: Nowy a2mobile - więcej Internetu i wyższe ceny
Zobacz: Abonament Premium Mobile przy zakupie telefonu w RTV Euro AGD
Otrzymaliśmy oświadczenie aero2 w sprawie opisanych wyżej problemów:
Odpowiadając w imieniu Aero2 oraz Premium Mobile i odnosząc się do wspomnianej przez Pana daty 11 marca br. chciałabym potwierdzić, że w tym terminie miało miejsce przecięcie kabla światłowodowego, co spowodowało konieczność jego naprawy - prace zostały wykonane w możliwie najkrótszym czasie, dzięki czemu zostało przywrócone prawidłowe działanie sieci. Informacja ta została przez nas upubliczniona.
Sytuacja w kraju sprawiła, że wszyscy operatorzy telekomunikacyjni odnotowali zwiększony wolumen ruchu w sieci. Punkty styku z innymi operatorami zostały przepełnione, co spowodowało trudności z połączeniami głosowymi, jednak od momentu zaistnienia pierwszych takich przypadków, wdrożyliśmy szereg rozwiązań mających na celu ich wyeliminowanie i zapewniliśmy prawidłową komunikację.
Jednocześnie informuję, że jako Operator odpowiadamy za ruch w naszej sieci, natomiast w przypadku ruchu przychodzącego, często nie mamy wpływu na problemy pojawiające się po stronie innych operatorów.
Komunikat „nie ma takiego numeru” jaki słyszały osoby wykonujące połączenie z innych sieci do sieci a2mobile oraz wRodzinie, wynika z tego typu zależności. Połączenia dla których zwracana była taka notyfikacja, nie były kierowane prawidłowo w sieci wychodzącej i nie trafiały nawet do sieci a2mobile czy wRodzinie. Komunikat generowany przez danych operatorów w słuchawce numeru inicjującego połączenie był więc w większości przypadków błędny, ponieważ w żaden sposób nie świadczył o funkcjonowaniu numerów w sieci a2mobile oraz numerów w sieci wRodzinie.
Zdarzenia te zostały wyeliminowane w zeszłym tygodniu i w tej chwili jeśli występują, są wyłącznie jednostkowe i każdorazowo analizowane przez nas. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, kierujemy odpowiednie zgłoszenia do innych operatorów.
Źródło tekstu: wł., forum Telepolis.pl, Facebook