DAJ CYNK

Vectra podniesie ceny. Umowa? Klienci ponoć znali ryzyko

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Vectra podniesie ceny. Umowa? Klienci ponoć znali ryzyko

Operator kablowy Vectra zapowiada zbliżające się podwyżki cen swoich usług. W liście rozsyłanym do klientów tłumaczy powody zmiany cennika – jest to skutek inflacji.

Sieć kablowa Vectra rozsyła do abonentów informację o dostosowaniu wysokości opłat do poziomu inflacjidonosi portal WirtualneMedia.pl. Spółka powołuje się przy tym na klauzulę waloryzacyjną zawartą w umowach. Klauzula wprowadzana przez operatora do umów obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. i dotyczy także klientów przejętej przez siebie sieci Multimedia. Zapowiedzi zmiany warunków umowy były wysyłane do wszystkich klientów jesienią 2022 r., więc nie powinny stanowić dla nich zaskoczenia.

W ostatnich dniach Vectra została ukarana przez UOKiK za zmiany umów oraz bezprawne podwyżki opłat za internet i telewizję, do których dochodziło przed 2020 rokiem. Tym razem jednak operator przekonuje, że wszystko jest zgodne z przepisami Unii Europejskiej, a także orzeczeniem TSUE. Zdaniem Vectry waloryzacja jest zgodna z zapisami w umowach z abonentami.

Zobacz: Vectra ukarana. Musi oddać klientom pieniądze za podwyżki

Zapowiadana przez Vectre podwyżka ma odpowiadać oficjalnemu, podawanemu przez GUS średniorocznemu wskaźnikowi inflacji wyznaczanemu przez wzrost cen towarów i usług w 2022 roku. Według najnowszych danych wskaźnik ten wyniósł 14,4 proc.

Dziękujemy, że jesteś z nami i korzystasz z usług Vectra S.A. Mamy dla Ciebie informację dotyczącą dostosowania wysokości opłat o bieżący poziom inflacji, na który jako Grupa Vectra nie mamy wpływu. Zgodnie z Komunikatem Prezesa Urzędu Statystycznego z dnia 13.01.2022 średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. wyniósł 14,4%

- informuje Vectra w liście do klientów.

Waloryzacja ma objąć zarówno nowych klientów operatora, jak i obecnych, o ile w ich umowach znalazły się klauzule inflacyjne. Nowy cennik ma wejść w życie 1 marca 2023 r

Portal WirtualneMedia.pl uzyskał od Vectry dodatkowe wyjaśnienie w tej sprawie. Firma przekonuje, że waloryzacja to skutek niespotykanego od ponad 20 lat poziomu inflacji, który stawia ogromne wyzwania przed wszystkimi przedsiębiorcami w Polsce, w tym operatorami telekomunikacyjnymi. 

Vectra przekonuje też, że podwyżka opłat umożliwia dalsze świadczenie usług na poziomie oczekiwanym przez klientów, a zapisy umożliwiające waloryzację inflacyjną znajdują się we wszystkich umowach zawieranych z klientami.

Operator wyjaśnia, że klienci byli informowani o zapisach w umowach, umożliwiających waloryzację opłat podczas podpisywania nowych lub zmiany aktualnych umów. W związku z tym waloryzacja nie jest podstawą do rozwiązania umowy.

Zobacz: Telekomy wprowadzają klauzule inflacyjne. UOKiK mówi „sprawdzam”
Zobacz: Internet podrożeje. Operatorzy składają wnioski do UKE

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Wirtualnemedia.pl