Usługa Zdalnego Wsparcia to nic innego, jak bezpośrednia pomoc eksperta firmy poprzez zdalną kontrolę nad urządzeniem.
Obecnie Zdalne Wsparcie jest opcją dostępną dla smartfonów, tabletów i telewizorów Samsunga. Producent przygotowuje również wprowadzenie tej usługi w najnowszych produktach AGD, mających możliwość podłączenia do Internetu (np. lodówki serii FamilyHub), a w dalszej przyszłości we wszelkich urządzeniach wspierających technologię IoT. W przypadku urządzeń mobilnych usługa pomoże wykonać diagnostykę smartfonu lub tabletu, zaktualizować oprogramowanie oraz wykonać kopię zapasową przechowywanych danych. W ten sposób można też skonfigurować konta Samsung i Google. W przypadku telewizorów Smart TV użytkownik uzyskuje między innymi porady dotyczące dostosowania ustawień telewizora (obraz, dźwięk) lub przywrócenia ustawień fabrycznych.
Jak to działa?
Aby skorzystać z usługi Zdalnego Wsparcia, należy podłączyć urządzenie do stabilnego i szybkiego łącza internetowego. W przypadku sprzętu mobilnego użytkownik potrzebuje przeznaczonej do tego aplikacji Smart Tutor, którą można pobrać ze sklepu Galaxy Apps lub Google Play. Następnie należy uruchomić aplikację, skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta Samsung (801 172 678 lub 801 672 678) i powiadomić eksperta firmy o chęci skorzystania z tej usługi. Następne konsultant wygeneruje unikatowy, sześciocyfrowy kod, który wystarczy wprowadzić na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu będzie on mógł przeprowadzić szczegółową diagnozę sprzętu, a także zoptymalizować jego wydajność. Podczas połączenia konsultant nie ma dostępu do prywatnych danych, takich jak zdjęcia i wiadomości tekstowe, natomiast w sytuacjach, kiedy taki dostęp jest potrzebny, każdorazowo zgodę na taki dostęp musi wyrazić użytkownik.
W przypadku telewizorów mamy dwie możliwości: samodzielne zarezerwowanie konsultacji przez menu telewizora podłączonego do Internetu lub kontakt z konsultantem centrum obsługi, a następnie przejście do sekcji "Wsparcie" w menu telewizora, wybranie opcji "Zdalne Wsparcie" i podanie przez telefon kodu PIN, który pojawi się na ekranie. W ten sposób ekspert będzie mógł zdiagnozować ewentualny problem lub pomóc we wprowadzeniu ustawień.
Usługa Zdalnego Wsparcia często wystarcza, by skutecznie rozwiązać problem nurtujący klienta, bez wychodzenia z domu lub czekania na wizytę technika autoryzowanego serwisu. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na stronie www.samsung.com/pl/support/remoteservice/.
Zobacz: GoRepair - tańsza naprawa zakrzywionych ekranów
Zobacz: Usługa serwisowa Guard SPA dla urządzeń Samsunga debiutuje na polskim rynku
Źródło tekstu: Samsung