DAJ CYNK

W kinach AMC nie będzie filmów Universal. „Trolle 2” za dobrze zarobiły w sieci

Anna Rymsza

Telewizja i VoD

Trolle 2

Sieć kin AMC nie będzie wyświetlać filmów wytwórni Universal. Wszystko przez wypowiedź prezesa wytwórni o dochodowych premierach w sieci.

Pandemia koronawirtusa zmusiła kina do zawieszenia działalności, a wytwórnie filmowe do przeniesienia premier do internetu. Jednym z takich tytułów jest film animowany „Trolle 2” (oryg. „Trolls World Tour”). Ta premiera miała być wyjątkowa… ale Universalowi spodobały się duże zyski z dystrybucji internetowej.

CEO wytwórni NBC Universal Jeff Shell powiedział na łamach Wall Street Journal, że internetowa dystrybucja filmu przyniosła już 95 mln dolarów. To bardzo dobry wynik. Być może na fali entuzjazmu Shell zapowiedział, że gdy kina znów będą mogły pracować normalnie, NBC Universal nie zrezygnuje z premier internetowych w tym samym czasie.

Zobacz: Co by tu jeszcze opodatkować? Może Netfliksa i inne serwisy VoD…?
Zobacz: Rynek VoD w Polsce w marcu 2020 roku. Netflix wciąż na czele

Nic dziwnego, że szef sieci kin AMC Adam Aron ostro zareagował na te słowa. Każdy by się zdenerwował na jego miejscu. Jeden z kluczowych partnerów sieci kin właśnie przyznał się do obietnic bez pokrycia. „Trolle 2” miały być wyjątkiem, a są początkiem nowego modelu biznesowego.

Aron zapowiedział w liście do zarządu Universal, że w takich warunkach w żadnym z ponad tysiąca kin sieci AMC nie będą wyświetlane filmy NBC Universal. Te same zasady będą dotyczyć kin w USA, Europie (jedno znajduje się w Poznaniu) i na Bliskim Wschodzie.

Aron zaznaczył też, że jego stanowisko nie ogranicza się wyłącznie do produkcji NBC Universal. To samo dotyczy wszystkich wytwórni, które zdecydują się na taki krok bez wcześniejszych negocjacji nowych warunków. Na razie tylko Universal zapowiada tak daleko idące zmiany, ale kto wie, czy nie pójdą za nim inni. Dla wielu kin byłaby to katastrofa, choć jako konsument nie mogę narzekać.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Wall Street Journal