Francja pokazuje, w którą stronę zmierza obecnie konsumowanie treści wideo. Po raz pierwszy na tamtejszym rynku więcej osób korzysta z Netflixa niż Canal+.
Na koniec 2018 roku abonament Canal+ (bez uwzględnienia abonentów sieci partnerskich) opłacało 4,733 mln osób. W ciągu ostatniego roku ich liczba spadła o 217 tys.
Netflix, który na rynku francuskim jest obecny od 2014 roku, zakończył rok z liczbą 5 mln subskrybentów. Tylko od kwietnia 2018 roku ich liczba wzrosła o 1,5 mln, pomimo wzrostu cen abonamentu. Szacuje się, że w 2019 roku Netflix będzie miał we Francji już 6 mln użytkowników, czyli prawie 10% ludności kraju.
Zobacz: Nowy Netflix z reklamami? Połowa abonentów zrezygnuje, nawet jeśli bedzie taniej
W grudniu 2018 roku Netflix miał w Polsce 3,360 mln widzów, przegrywając z VOD.pl - 4,005 mln.
Źródło tekstu: broadbandtvnews; wł