UOKiK stwierdził, że Twoja Telekomunikacja podszywała się pod dotychczasowego operatora i utrudniała konsumentom odstąpienie od umowy.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło 600 skarg od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz od operatorów sieci stacjonarnej na działania Twojej Telekomunikacji. Jej pracownicy odwiedzali klientów w ich domach pod pretekstem nowej oferty, obniżki abonamentu lub przeprowadzania procesu cyfryzacji. Na celowniku były szczególnie osoby starsze.
Przedstawiciele Twojej Telekomunikacji nie informowali, że złożenie podpisu pod podsuwanymi dokumentami oznacza zmianę operatora telekomunikacyjnego. Zataili, że niższy abonament będzie obowiązywał tylko przez dwa miesiące. Naruszyli podstawowe obowiązki informacyjne - powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Twoja Telekomunikacja agresywnie zdobywa klientów. To celowe działania, które potępiam. Pracownicy TT informują konsumentów o tym, że realizują "ogólnopolską kampanię cyfryzacji", w związku z tym niezbędna jest wymiana telefonu z analogowego na cyfrowy. Podpis na dokumentach potwierdzających otrzymanie telefonu oznacza zmianę operatora. Pomimo licznych reklamacji od konsumentów spółka nie zmieniła praktyki. Nie znalazłem żadnych okoliczności łagodzących - dodał szef Urzędu.
UOKiK zakwestionował:
Źródło tekstu: UOKiK