DAJ CYNK

WhatsApp bez rocznej opłaty

LuiN

Taryfy, promocje, usługi

Należący do Facebooka WhatsApp ogłosił rezygnację z rocznej opłaty abonamentowej za korzystanie z usługi. Nie oznacza to pojawienia się reklam.

Należący do Facebooka WhatsApp ogłosił rezygnację z rocznej opłaty abonamentowej za korzystanie z usługi. Nie oznacza to pojawienia się reklam.

Opłata roczna za korzystanie z komunikatora WhatsApp nie była duża - wynosiła 0,99 dolara. Zdarzało się przy tym, że przy zmianie telefonu odliczanie czasu do opłaty było resetowane. Komunikator zyskał olbrzymią popularność szczególnie na rynkach rozwijających się i chociaż na nich również opłata nie była wygórowana, to jednak dostępne opcje płatności blokowały osoby nie posiadające karty kredytowej czy PayPala.

Gdy w lutym 2014 roku Facebook ogłosił przejęcie WhatsAppa za 19 mld dolarów, wszyscy pukali się w głowę. Tymczasem komunikator od tego czasu z 450 mln użytkowników rozrósł się do ponad miliarda.

I chociaż koszty utrzymania platformy rosną wraz z jej popularnością, w dalszym ciągu nie musimy obawiać się lawiny reklam. Zamiast tego firma udostępni usługi dla biznesu i organizacji, dzięki którym podmioty te będą w stanie sprawnie komunikować się z klientami (np. banki w sprawie transakcji czy linie lotnicze na temat opóźnienia lotu).

Nie ulega jednak wątpliwości, że największą walutą dla właścicieli komunikatora jest ogrom danych statystycznych dostarczanych przez użytkowników.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: WhatsApp, wł