DAJ CYNK

12 tys. szkół w programie Edukacja z Internetem TP

sirmark

Wydarzenia

Już blisko 4 mln uczniów z 12 tys. szkół uczestniczących w programie Edukacja z Internetem TP wykorzystuje zasoby sieci WWW do pozyskiwania wiedzy i wymiany informacji.

Już blisko 4 mln uczniów z 12 tys. szkół uczestniczących w programie Edukacja z Internetem TP wykorzystuje zasoby sieci WWW do pozyskiwania wiedzy i wymiany informacji.

Dzięki preferencyjnej ofercie TP, placówki oświatowe mogą korzystać z szybkiego łącza, bez limitów przesyłania danych. W ramach programu prowadzone są też nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli, zachęcające pedagogów do jak najszerszego wykorzystywania komputera i Internetu w nauczaniu języków obcych, matematyki, geografii, historii i biologii. W roku szkolnym 2006/2007 szkolenia dla 300 nauczycieli gimnazjów po raz pierwszy przeprowadzone będą drogą internetową, przy współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Efektem kursów będzie stworzenie platformy e-learningowej z pomysłami nauczania do wykorzystania przez innych nauczycieli.

W akcji "Akademia Szkoły z klasą" blisko 300 szkół otrzymało od Fundacji granty na realizację ciekawych zajęć pozalekcyjnych przy użyciu Internetu.

Fundacja Grupy TP zadbała również o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie organizując, wspólnie z Fundacją Dzieci Niczyje, konferencje dla nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi, pikniki i spotkania dla rodziców oraz konkursy dla najmłodszych. Szkołom przekazano nieodpłatnie specjalistyczne oprogramowanie zabezpieczające przed wirtualnymi zagrożeniami.

Sukces inicjatyw Fundacji zainspirował znanego polskiego fotografa Adama Wlazłego do wykonania zdjęć dzieci, obrazujących potencjał tkwiący w najmłodszych. Opowiadają one historie, w których z młodzieńczych marzeń rodzą się wielkie odkrycia. Są tym samym odpowiedzią na hasło kampanii, które brzmi: "Zmieniamy rzeczywistość". Bohaterami fotografii są dzieci ucharakteryzowane na znanych naukowców, m.in. Mikołaja Kopernika i Marię Curie-Skłodowską.

Zdjęcia będą prezentowane od września do listopada 2006 r. w centrach handlowych: Warszawy, Gdańska, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa, Łodzi i Lublina. Cała inicjatywa bezpośrednio nawiązuje do misji Fundacji, jaką jest wspieranie edukacji uczniów i nauczycieli, m.in. poprzez promocję nauczania multimedialnego.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: TP