Action podpisał umowę z Samsungiem, co pozwoli rozpocząć firmie działalność na rynku dystrybucji telefonów komórkowych.
Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie dystrybucji telefonów komórkowych, ponieważ ten rynek bardzo szybko się rozwija i ma przed sobą dobre perspektywy. W planach mamy podpisanie umów z kolejnymi producentami aparatów, dzięki czemu nasza oferta będzie zawierać marki większości renomowanych firm - mówi Piotr Bieliński, wiceprezes Action.
Action będzie oferować aparaty w wolnej sprzedaży. Naszą ofertę będziemy kierować głównie do osób korzystających z kart prepaid, ponieważ propozycja operatorów nie jest tak bogata jak w przypadku telefonów na abonament – mówi Piotr Bieliński.
Według danych GfK Polonia, w 2005 roku na rynku krajowym zostało sprzedanych 6,4 mln telefonów komórkowych. Około 320-450 tys. z nich znalazło nabywców na otwartym rynku. Szacunki wskazują, że w tym roku klientów znajdzie 7,5 mln sztuk. Liczba telefonów kupionych na otwartym rynku wzrośnie do 1,1 mln.
Spodziewamy się, że na początku miesięczna sprzedaż Action będzie liczona w tysiącach sztuk. W perspektywie najbliższych lat chcemy być liderem wśród dystrybutorów IT mających komórki w swojej ofercie – mówi Piotr Bieliński.
Do dystrybucji telefonów komórkowych Action będzie wykorzystywać dotychczasowe kanały sprzedaży. Dzięki szerokiej bazie klientów (ponad 7 tys. czynnych odbiorców w całym kraju) będziemy mogli dotrzeć do wielu sklepów komputerowych, które do tej pory nie miały w swojej ofercie telefonów komórkowych. Oznacza to dla nich dodatkowe źródło przychodów, a dla nas duży rynek zbytu – wyjaśnia Piotr Bieliński.
Źródło tekstu: Action