DAJ CYNK

Biedronka rozsyła Polakom dziwne SMS-y. Można to zablokować

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Wydarzenia

Biedronka rozsyła Polakom dziwne SMS-y. Można to zablokować

Wojna marketingowa Biedronki z Lidlem wchodzi właśnie na wyższy poziom. Klienci sieciówek mogą stać się adresatami dziwnych wiadomości.

Ciąg dalszy przekrzykiwania się, kto ma tańsze produkty. Już nie wystarczą gazetki, ani nawet radiowe kampanie reklamowe, teraz Biedronka postawiła na bardziej agresywną i chaotyczną formę marketingu.

Biedronka rozpoczyna proces bezpośredniego docierania do konsumenta. W tym celu wysyła swoim klientom wiadomości z aktualnymi cenami. Nie byłoby pewnie w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w treści znajdują się bezpośrednie porównania do cen Lidla, konkurencyjnej marki. Oczywiście Biedronka wybiera produkty, które u nich są tańsze.

Biedronka rozsyła Polakom dziwne SMS-y. Można to zablokować

Tak agresywny marketing wywołał równie gwałtowną reakcję internautów. Wielu otwarcie wyśmiewa ostatnie działania Biedronki. Inni twierdzą, że to przesada, a kolejni poddają pod wątpliwość legalność takich akcji. Na te ostatnie zarzuty Biedronka odpowiedziała stanowczo, polecając, by klient sprawdził zgody wyrażone przez niego przy zakładaniu karty Moja Biedronka.

Fakt faktem zapis o konieczności udzielenia zgody marketingowej znajduje się w regulaminie karty lojalnościowej Moja Biedronka. Co można zrobić, to zrezygnować z karty dezaktywując ją pod tym adresem, ale to oczywiście oznacza brak możliwości udziału w specjalnych akcjach promocyjnych, przeznaczonych wyłącznie dla członków programu lojalnościowego. 

Rzecz jasna, cała sytuacja stała się przy okazji pożywką dla innych przedsiębiorstw. Powstała cała seria postów na mediach społecznościowych, nawiązujących do akcji marketingowej Biedronki.

[Aktualizacja] - odpowiedź Lidla

Zgłosił się do nas Lidl ze swoim stanowiskiem do opisanej sprawy. Całość wypowiedzi prezentujemy poniżej:

pragniemy zaznaczyć, że rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd. Dziś, tj. 05.02.2024 r. od samego rana w naszych sklepach ceny dla klientów używających aplikacji Lidl Plus wynosiły odpowiednio: bukiet tulipanów (15 szt.) - 11,99 zł, masło Pilos gold extra 83% - 2,85 zł za 200 gram, a kilogram mandarynek - 3,39 zł.

Naszą podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości.

Konkurencyjną ofertę sklepów Lidl Polska potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, takie jak np. raport „Koszyk Zakupowy”, przygotowany przez ASM Sales Force Agency. W ostatnim raporcie, opublikowanym za grudzień 2023 zajęliśmy drugie miejsce ogółem w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych. Z kolei według „Faktu” spośród czterech podmiotów objętych zestawieniem, koszyk 25 podstawowych produktów jest najtańszy w Lidlu (ceny zawarte w zestawieniu były z 23.01.2024 r.).

Podkreślamy, że Lidl Polska chroni polskie rodziny przed trudną sytuacją ekonomiczną. Oferowanie produktów wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie jest wpisane w DNA naszej firmy od początku jej działania. Dużym zainteresowaniem cieszą się akcje Lidl Polska, takie jak Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL. Dodatkowo, nieustannie klienci mają możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, dzięki której mają dostęp do większej liczby benefitów, takich jak specjalne kupony, oferty, zdrapki czy paragony cyfrowe i gazetki. Oprócz promocji kierowanych tylko do użytkowników aplikacji, wszyscy klienci Lidl Polska mają dostęp do licznych ofert promocyjnych.

Nieustannie poszerzamy także asortyment marek własnych, dbając o to, aby nowe produkty cechowały się wysoką jakością i niską ceną, a także były przyjazne dla środowiska. Istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć. Klienci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz atrakcyjną cenę. Pomimo rosnących kosztów pozyskania surowców, zapewniamy bardzo niskie ceny na tysiące produktów dostępnych w naszych sklepach.

Zobacz: Play kończy z UPC. Znikają ostatnie usługi
Zobacz: Nokia dogadała się z Vivo. Koniec sporów patentowych

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis (Lech Okoń),

Źródło tekstu: Własne