DAJ CYNK

Chybiony raport

WitekT

Wydarzenia

Londyńska firma konsultingowa Adam Smith International oceniła, że wcześniejszy raport polskiego Centrum Adama Smitha dotyczący rebrandingu Idei na Orange jest chybiony.

Londyńska firma konsultingowa Adam Smith International oceniła, że wcześniejszy raport polskiego Centrum Adama Smitha dotyczący rebrandingu Idei na Orange jest chybiony.

Po opublikowaniu raportu Centrum im. Adama Smitha w sprawie Centertela i przeprowadzonej przez tę spółkę zmianę marki oraz odkupienia przez TP pakietu mniejszościowego Centertel od France Telecom, Telekomunikacja Polska zwróciła się do Adam Smith International o dokonanie analizy raportu CAS.

Zdaniem Petera Younga, dyrektora Adam Smith Int, raport polskiego centrum zawiera błędne wnioski na dwóch płaszczyznach. Pierwsza to źle zastosowana metodologia oceny wartości marki, druga - niepotrzebna, zdaniem ASI, ingerencja CAS w wewnętrzne działania firmy, odbywające się zgodnie z prawem.

Ocena wartości marki, opracowana przez firmę Ernst & Young ilustruje dyskusję prowadzoną w mediach, nie zaś wycenę marki dla celów biznesowych - napisano w raporcie.

Uważam ponadto, że decyzja o zmianie brandu to dość powszechne zjawisko i jego zmiana jest wewnętrzną sprawą firmy - powiedział prezes Young.

Pytany o zasadność raportu wydanego przez polskie Centrum im. Adama Smitha, prezes Young stwierdził, że nie wie, dlaczego takowy powstał. Mogę tylko spekulować o przyczyny powstania raportu, a nie chcę tego robić - powiedział.

Na początku listopada CAS wydało raport, w którym zarzuca Telekomunikacji Polskiej, że zmiana marki Idea na Orange oraz wykup udziałów Centertela mogła spowodować straty dla spółki sięgające 1 mld dolarów. Pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP