Londyńska firma konsultingowa Adam Smith International oceniła, że wcześniejszy raport polskiego Centrum Adama Smitha dotyczący rebrandingu Idei na Orange jest chybiony.
Po opublikowaniu raportu Centrum im. Adama Smitha w sprawie Centertela i przeprowadzonej przez tę spółkę zmianę marki oraz odkupienia przez TP pakietu mniejszościowego Centertel od France Telecom, Telekomunikacja Polska zwróciła się do Adam Smith International o dokonanie analizy raportu CAS.
Zdaniem Petera Younga, dyrektora Adam Smith Int, raport polskiego centrum zawiera błędne wnioski na dwóch płaszczyznach. Pierwsza to źle zastosowana metodologia oceny wartości marki, druga - niepotrzebna, zdaniem ASI, ingerencja CAS w wewnętrzne działania firmy, odbywające się zgodnie z prawem.
Ocena wartości marki, opracowana przez firmę Ernst & Young ilustruje dyskusję prowadzoną w mediach, nie zaś wycenę marki dla celów biznesowych - napisano w raporcie.
Uważam ponadto, że decyzja o zmianie brandu to dość powszechne zjawisko i jego zmiana jest wewnętrzną sprawą firmy - powiedział prezes Young.
Pytany o zasadność raportu wydanego przez polskie Centrum im. Adama Smitha, prezes Young stwierdził, że nie wie, dlaczego takowy powstał. Mogę tylko spekulować o przyczyny powstania raportu, a nie chcę tego robić - powiedział.
Na początku listopada CAS wydało raport, w którym zarzuca Telekomunikacji Polskiej, że zmiana marki Idea na Orange oraz wykup udziałów Centertela mogła spowodować straty dla spółki sięgające 1 mld dolarów. Pisaliśmy o tym w tej wiadomości.
Źródło tekstu: PAP