DAJ CYNK

Dzień Darmowej Dostawy już za 3 dni. To kolejna dobra okazja do zakupu prezentów przez Internet

Marian Szutiak

Wydarzenia

Dzień darmowej dostawy 10 grudnia 2020

10 grudnia tego roku po raz kolejny odbędzie się Dzień Darmowej Dostawy. To jeden z ostatnich dobrych momentów na zakup prezentów pod choinkę w sklepie internetowym.

Dzień Darmowej Dostawy (DDD) to cykliczne święto e-commerce, w którym biorą w nim udział zarówno małe rzemieślnicze sklepy, jak i duże sieciówki. W tegoroczną edycję zaangażowało się już około 1000 sklepów, z ogromnym wyborem, zwłaszcza w kategoriach zdrowie i uroda, dla dzieci, czy delikatesy, co pozwoli klientom wybrać najodpowiedniejsze prezenty spośród 3 mln produktów. I jednocześnie odciąży kupujących z kosztów dostawy, jakie musieliby ponieść. Partnerami akcji organizowanej co roku przez eKomercyjnie.plIdoSell, IMKER, Grupa Domodi i Shoper.

Zobacz: 50 GB na święta od nju mobile
Zobacz: Huawei wystartował Świąteczne Odliczanie w AppGallery. Do zdobycia atrakcyjne nagrody

Dzień Darmowej Dostawy

Klienci zainteresowani skorzystaniem z darmowej wysyłki, robiąc tego dnia zakupy w e-sklepach biorących udział w akcji, mogą wybrać dowolną formę wysyłki dostępną w danym sklepie, a opłata za dostawę nie zostanie naliczona. Co ważne, sklepy nie mogą podwyższać cen produktów, aby zrekompensować sobie koszty dostawy. Taki zapis widnieje w regulaminie Dnia Darmowej Dostawy, którego przestrzeganie jest monitorowane przez organizatorów. Sklepy przyłapane na nieprzestrzeganiu zasad, są automatycznie wykluczane z akcji. Sprzedawcy mają możliwość ustalenia minimalnej wartości zamówienia, od której obowiązuje darmowa dostawa (20 zł lub 50 zł). Jednak wielu sprzedawców realizuje darmową wysyłkę zamówienia bez względu na jego wartość. Warto doprecyzować, że darmowa dostawa obowiązuje na terenie Polski. Celem akcji DDD jest promocja zakupów w Internecie.

Z naszych wieloletnich obserwacji rynku e-commerce wynika, że darmowa dostawa, może być decydująca przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Gdy klienci finalizując zamówienie, szczególnie o małej wartości, dowiadują się, że za dostawę muszą dopłacić kilkanaście zł, porzucają swój koszyk, bo oferta przestaje być atrakcyjna. Zniesienie tej bariery sprawia, że sprzedawcy mogą zrealizować więcej transakcji, a klienci cieszyć się przystępnym cenowo zakupem. Bezpłatna przesyłka to też bardzo dobry sposób na zwiększenie sprzedaży poprzez pozyskiwanie nowych klientów, którzy są bardziej otwarci na zakupowe eksperymenty, jeśli czują, że dostają coś ekstra. Tym bonusem jest tu właśnie bezkosztowa dostawa.

 - powiedział Krzysztof Bartnik, inicjator akcji Dzień Darmowej Dostawy w Polsce

Jak zaoszczędzić najwięcej?

DDD może się okazać największą oszczędnością dla osób, które są zainteresowane kupnem dużych i ciężkich przedmiotów - mebli, dużego sprzętu RTV, akcesoriów ogrodniczych itp., których koszt dostawy może wynosić kilkadziesiąt złotych, a także dla tych, którzy chcą zrobić drobne zakupy w wielu różnych sklepach. Zsumowanie zwykłych kosztów dostawy, pozwala sobie uświadomić, że taka akcja to prawdziwa okazja.

Listę sklepów biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy można znaleźć na stronie dziendarmowejdostawy.pl. E-sklepy zostały podzielone na 30 kategorii. Kupujący mogą korzystać z wyszukiwarki sklepów i produktów. Organizatorzy zapewniają, że wszystkie sklepy zostały zweryfikowane pod kątem zgodności oferty z regulaminem DDD.

Zobacz: Heyah na kartę i 20 GB Internetu ekstra pod choinkę
Zobacz: T-Mobile przygotował świąteczne promocje dla klientów MagentaBIZNES

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: informacja prasowa