Ericsson działa na rzecz udostępnienia interaktywnej, spersonalizowanej telewizji na żądanie. Takiego rozwiązania, według badań firmy, oczekują konsumenci.
Na odbywających się w Cannes w dniach 16-19. kwietnia targach telewizyjnych MIPTV połączonych z konferencją MILIA, Ericsson przedstawia szeroki portfel usług telewizji
mobilnej i telewizji IP. Ze 120 przypadków wdrożenia telewizji mobilnej, ponad 100 z nich wykorzystuje sieci komórkowe. Ponad 50 z tych sieci jest zaopatrywanych przez firmę Ericsson. Telewizja mobilna oferuje szeroką gamę usług - wideo na żądanie, podcasting, programowanie telewizji na żywo, itp.
Ericsson zaprezentował wyniki współpracy wraz z Norweską Korporacją Nadawczą (NRK), z którą to prowadził próby zastosowania mobilnej reklamy z użytkownikami w Norwegii - oraz interaktywnej telewizji mobilnej. Ericsson tworzy w ten sposób nowe źródła dochodów zarówno dla nadawców jak i operatorów, przy jednoczesnym wzbogaceniu oferty telewizyjnej dla użytkowników.
Telewizja IP zmienia przyzwyczajenia konsumentów związane z użytkowaniem telewizji zapewniającej interaktywność, wielość strumieni multimedialnych i wysoką rozdzielczość. Oczekuje się, że początkująca IPTV stanie się usługą rynku masowego w przeciągu kilku
lat. Z bazy abonentów wynoszącej 6,4 mln w 2006 roku, liczba ta ma wzrosnąć ponad dwukrotnie w tym roku. Zgodnie z przewidywaniami firmy analitycznej Gartner, do 2010 roku 48 mln domostw na całym świecie zostanie objęte usługami telewizji IP.
Na targach telewizyjnych MIPTV w Cannes Ericsson prezentuje mobilną telewizję oraz telewizję IPTV oparte na kombinacji sieci mobilnych i domowych, przy wykorzystaniu dwóch standardów technologicznych - IP Multimedia Subsystem (IMS) z branży telekomunikacji oraz sieci domowej opartej na specyfikacji Digital Living Network Alliance (DLNA).
Źródło tekstu: Ericsson