DAJ CYNK

FCC: Google Nexus One na celowniku

Q!

Wydarzenia

Amerykańska Federalna Komisja Łączności (FCC) wysłała do głównych operatorów komórkowych list w którym informuje, że przyjrzy się wysokości pobieranych przez nich opłat za zerwanie przez klienta umowy terminowej przed czasem. Na celowniku znalazła się głównie oferta z telefonem Google, która obwarowana jest dodatkowymi warunkami finansowymi w tej kwestii.

Amerykańska Federalna Komisja Łączności (FCC) wysłała do głównych operatorów komórkowych list w którym informuje, że przyjrzy się wysokości pobieranych przez nich opłat za zerwanie przez klienta umowy terminowej przed czasem. Na celowniku znalazła się głównie oferta z telefonem Google, która obwarowana jest dodatkowymi warunkami finansowymi w tej kwestii.



Podpisując umowę z operatorem na usługi oraz telefon, klient otrzymuje urządzenie po obniżonej cenie. W przypadku rezygnacji z umowy przed upływem zadeklarowanego czasu, operatorzy pobierają z tego tytułu dodatkową opłatę. Właśnie tej opłacie oraz przejrzystości w informowaniu o niej przez operatorów postanowiła przyjrzeć się FCC.

W sieci T-Mobile opłata za zerwanie umowy terminowej wynosi 200 dolarów. Jednak w przypadku wyboru abonamentu wraz z telefonem od Google, który obecnie dostępny jest na terenie Stanów tylko w tej sieci, przy zerwaniu umowy klient obciążany jest dodatkową opłatą w wysokości 350 dolarów. Daje to w sumie kwotę 550 dolarów za rezygnację z umowy. To wzbudziło niepokój FCC, która wystosowała w tej sprawie pismo do Google.

Według FCC taka polityka T-Mobile i Google jest unikalna na rynku i w przypadku rezygnacji przez klienta z usług może stanowić dla niego duże zaskoczenie. W związku z tym FCC zażądało od Google wyjaśnień w tej sprawie, m.in. zasadności jej wprowadzenia. Oprócz tego FCC poprosiło o przedstawienie informacji na temat tego, czy informacje na temat podwyższonej opłaty za ewentualne zerwanie przez klienta umowy terminowej są wystarczająco dobrze eksponowane w materiałach reklamowych i informacyjnych.

Oprócz tego FCC zadało jeszcze kilkanaście innych pytań, m.in. o różnicę w wysokości kary za zerwanie umowy w zależności od wybranego przez klienta planu taryfowego. Google otrzymało czas na odpowiedź do 23. lutego. Sprawa ma charakter rozwojowy i w miarę pojawiania się nowych informacji na ten temat - na bieżąco będziemy o tym informować czytelników TELEPOLIS.PL.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: fcc.gov, wł