DAJ CYNK

Kolejna edycja programu "Make a Connection"

WitekT

Wydarzenia

Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży oraz firma Nokia rozpoczęły w dniu wczorajszym przyjmowanie projektów do V edycji programu Make a Connection - przyłącz się.

Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży oraz firma Nokia rozpoczęły w dniu wczorajszym przyjmowanie projektów do V edycji programu Make a Connection - przyłącz się.

Promuje on ideę wolontariatu wśród młodych osób w wieku od 16 do 22 lat, wspierając projekty młodych grup poprzez małe dotacje i pomoc przy realizacji inicjatyw prowadzonych w lokalnych społecznościach. Program jest kontynuacją regionalnego projektu, pomyślnie realizowanego od 2001 roku w trzech województwach. Od 2004 roku program ma zasięg ogólnopolski.

W tym roku wybranych zostanie łącznie 70 grup młodzieżowych, z których każda otrzyma do 4500 zł na realizację swoich inicjatyw społecznych. Termin nadsyłania wniosków o dotacje w V edycji upływa 4. kwietnia 2005 roku. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 22. kwietnia. Realizacja zwycięskich projektów potrwa od 1. lipca 2005 do końca lutego 2006 roku.

Make a connection to globalna inicjatywa realizowana przez International Youth Foundation i firmę Nokia w 19 krajach. W Polsce program ten koncentruje się na szerzeniu idei wolontariatu, poprzez realizowanie projektów, które mogą odnosić się do integracji mniejszości narodowej, działań sportowych oraz promowania regionalnej kultury i historii. Celem programu jest pobudzanie ducha przedsiębiorczości poprzez udzielanie wsparcia przy realizacji wartościowej pracy oraz rozwój osobistej inicjatywy, jak też umiejętności pracy zespołowej i zdolności liderskich. Młodzież korzysta również ze specjalnych szkoleń zarządzania projektem.

Już 220 projektów zostało zrealizowanych przez grupy młodzieżowe. Ich ogromne zaangażowanie i pasja oraz pozytywne efekty zrealizowanych już pomysłów pokazują, jak wiele młodzi ludzie się uczą i ile sukcesów osiągają, gdy dysponują stosownymi narzędziami i mają odpowiednie warunki - powiedziała Maria Holzer, dyrektor PFDiM.

Hanna Viita, dyrektor marketingu Nokia Poland dodała: To fascynujące widzieć, z jakim zapałem młodzież realizuje swoje pomysły. Jak przenosi energię na swoje społeczności, kształtując rzeczywistość wokół siebie. Nokia jest dumna, że może wspierać taki program i z niecierpliwością czeka na kolejny etap.

Patronat medialny nad V edycją Make a Connection objęły polska telewizja muzyczna VIVA Polska, rozgłośnia radiowa Radiostacja oraz magazyn Eurostudent.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Wirtualne Media