DAJ CYNK

Lafarga: UPC zaczyna jeszcze dynamiczniej inwestować

WitekT

Wydarzenia

Naszym zdaniem jednak, polski rynek MVNO jest już zbyt tłoczny, a do tego nie przynosi zysków. Szukamy odpowiedzi na pytanie, jak możemy pogodzić potrzeby użytkowników i nasz cel, aby zarabiać - mówi w wywiadzie dla serwisu rpkom.pl Ramiro Lafarga, prezes polskiego UPC.

Naszym zdaniem jednak, polski rynek MVNO jest już zbyt tłoczny, a do tego nie przynosi zysków. Szukamy odpowiedzi na pytanie, jak możemy pogodzić potrzeby użytkowników i nasz cel, aby zarabiać - mówi w wywiadzie dla serwisu rpkom.pl Ramiro Lafarga, prezes polskiego UPC.

Dziś oferujemy pakiety trzech usług opartych o cyfrową telewizję, podążamy własną ścieżką mobilności i szukamy sposobu na to, jak moglibyśmy odróżnić się od innych dostawców usług komórkowych, aby nasi klienci chcieli korzystać z naszych usług, jeśli je wprowadzimy. Nie będziemy kopiować cudzych pomysłów - dodaje.

Polski oddział UPC co roku inwestuje 20% swoich przychodów, w 2015 będzie to nawet więcej. Średniorocznie zasięg sieci powiększał się o 30 tys. gospodarstw domowych, w 2015 będzie to około 200 tys. nie wliczając w to przejęć.

Po pierwsze, inwestujemy nie dlatego, że robi to ktoś inny. Realizujemy nasz wewnętrzny plan. Chcemy rozwijać się szybciej. (...) Uważamy, że mamy szanse na wzrost w całej Polsce. Szczególnie tam, gdzie powstają nowe budynki - powiedział Lafarga.

Przychody UPC rosną o kilka procent z roku na rok. Trwa wciąż proces odchodzenia klientów od telewizji analogowej na rzecz cyfrowej. Kablówce udaje się też przekonać klientów do wymiany dekoderów starego typu na dający większe możliwości dekoder Horizon oraz zwiększenia szybkości pakietu internetowego.

Grono klientów, dla których ważna jest cena, jest jednak w UPC niemałe. Do tego część klientów wybiera tańszy (choć z ograniczeniami) internet mobilny LTE.

Uważam, że LTE to technologia komplementarna do stacjonarnej. Może wypełnić przestrzeń, której kablowi gracze nie wypełniają. Ale trzeba pamiętać, że LTE nie może konkurować z naszą technologią pod względem prędkości Internetu i stabilności łącza. (...) Staramy się jednak przekonywać klientów, że za jakość i szeroką ofertę opłaca się zapłacić więcej. Rosnąca sprzedaż naszych usług cyfrowych pokazuje, że robimy to skutecznie - powiedział prezes.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: rpkom.pl