DAJ CYNK

MNI podzieli MNI Telecom

sirmark

Wydarzenia

Spółka MNI poinformowała o planowanej zmianie strategii rozwoju w obszarze telekomunikacyjnym Grupy MNI i podzieleniu spółki zależnej MNI Telecom.

Spółka MNI poinformowała o planowanej zmianie strategii rozwoju w obszarze telekomunikacyjnym Grupy MNI i podzieleniu spółki zależnej MNI Telecom.

Po przeprowadzonej analizie aktualnej sytuacji na rynku usług telekomunikacyjnych, uwzględnieniu nowych trendów oraz możliwości technologicznych spółek grupy, podjęta została decyzja o wydzieleniu z MNI Telecom części infrastrukturalnej, w skład której wchodzą między innymi:

  • centrum kolokacji Warszawie,
  • ringi światłowodowe w Warszawie, Łodzi, Białymstoku,
  • międzymiastowa sieć światłowodowa licząca blisko 1000 km,
  • miejskie sieci dostępowe w blisko 50 miastach.

W oparciu o posiadane i rozbudowywane zasoby infrastrukturalne świadczone będą usługi zarówno dla części abonenckiej Grupy jak również na rzecz innych operatorów. Spółka wskazała następujące zasoby:
  • sieć szkieletowa na terenie województwa małopolskiego o długości 700 km,
  • sieci dystrybucyjnej na terenie województwa małopolskiego o długości 2 300 km,
  • punkty dostępowe do sieci szkieletowej w 19 miastach powiatowych na terenie województwa małopolskiego, z możliwością świadczenia usług kolokacyjnych,
  • 245 punktów dostępowych do sieci dystrybucyjnej na terenie Małopolski,
  • punkty styku Małopolskiej Sieci Szerokopasmowej z sieciami światłowodowymi województw: świętokrzyskiego, podkarpackiego i śląskiego,

Cześć abonencka pozostanie w dotychczasowej strukturze spółki MNI Telecom, która po wydzieleniu części infrastrukturalnej zmieni swoją nazwę na MNI Centrum Usług. Dodatkowymi celami stawianymi przed MNI Centrum Usług będzie:
  • zwiększenie sprzedaży i udziału w rynku obszarze usług convenience store
  • zwiększenie przychodu przypadającego na zarejestrowanego klienta bazy spółek grupy MNI
  • zwiększenie retencji klientów grupy MNI
  • uzyskanie synergii zasobów grupy MNI w ich monetyzacji - wykorzystanie kanałów medialnych do komunikacji oraz kolportażu oferty MNI, dosprzedaż usług innych spółek grupy do baz własnych i pozyskanych, oferowanie usług finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych, telekomunikacyjnych, reklamowych jak też sprzedaż urządzeń i akcesoriów.

Zarząd MNI nie poinformował o harmonogramie wprowadzanych zmian.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: MNI