Spółka MNI poinformowała o planowanej zmianie strategii rozwoju w obszarze telekomunikacyjnym Grupy MNI i podzieleniu spółki zależnej MNI Telecom.
Spółka MNI poinformowała o planowanej zmianie strategii rozwoju w obszarze telekomunikacyjnym Grupy MNI i podzieleniu spółki zależnej MNI Telecom.
Po przeprowadzonej analizie aktualnej sytuacji na rynku usług telekomunikacyjnych, uwzględnieniu nowych trendów oraz możliwości technologicznych spółek grupy, podjęta została decyzja o wydzieleniu z MNI Telecom części infrastrukturalnej, w skład której wchodzą między innymi:
- centrum kolokacji Warszawie,
- ringi światłowodowe w Warszawie, Łodzi, Białymstoku,
- międzymiastowa sieć światłowodowa licząca blisko 1000 km,
- miejskie sieci dostępowe w blisko 50 miastach.
W oparciu o posiadane i rozbudowywane zasoby infrastrukturalne świadczone będą usługi zarówno dla części abonenckiej Grupy jak również na rzecz innych operatorów. Spółka wskazała następujące zasoby:
- sieć szkieletowa na terenie województwa małopolskiego o długości 700 km,
- sieci dystrybucyjnej na terenie województwa małopolskiego o długości 2 300 km,
- punkty dostępowe do sieci szkieletowej w 19 miastach powiatowych na terenie województwa małopolskiego, z możliwością świadczenia usług kolokacyjnych,
- 245 punktów dostępowych do sieci dystrybucyjnej na terenie Małopolski,
- punkty styku Małopolskiej Sieci Szerokopasmowej z sieciami światłowodowymi województw: świętokrzyskiego, podkarpackiego i śląskiego,
Cześć abonencka pozostanie w dotychczasowej strukturze spółki MNI Telecom, która po wydzieleniu części infrastrukturalnej zmieni swoją nazwę na MNI Centrum Usług. Dodatkowymi celami stawianymi przed MNI Centrum Usług będzie:
- zwiększenie sprzedaży i udziału w rynku obszarze usług convenience store
- zwiększenie przychodu przypadającego na zarejestrowanego klienta bazy spółek grupy MNI
- zwiększenie retencji klientów grupy MNI
- uzyskanie synergii zasobów grupy MNI w ich monetyzacji - wykorzystanie kanałów medialnych do komunikacji oraz kolportażu oferty MNI, dosprzedaż usług innych spółek grupy do baz własnych i pozyskanych, oferowanie usług finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych, telekomunikacyjnych, reklamowych jak też sprzedaż urządzeń i akcesoriów.
Zarząd MNI nie poinformował o harmonogramie wprowadzanych zmian.
Źródło tekstu: MNI