News Corp. za 187,5 mln dolarów przejmie 51% akcji Jamby, reszta zostanie w rękach VeriSign, dotychczasowego właściciela.
Koncern Murdocha ma już co prawda własny oddział Mobizzo zajmujący się mobilną rozrywką (m.in. sprzedaje krótkie filmiki wideo na komórki, głównie fragmenty seriali z telewizji Fox), ale ten na razie przynosi straty. Jamba (w Stanach znana pod marką Jamster) tymczasem jest na plusie.
Złoty interes spółka zrobiła w 2004 roku, odkupując od dwóch Szwedów prawa do nagrania Crazy Frog – żartobliwego naśladownictwa odgłosów silnika i wizerunku "szalonej żaby" w motocyklowym kasku i goglach, która promowała nagranie. Crazy Frog okazał się istną lokomotywą – podczas gdy w 2003 roku przychody spółki wyniosły 40 mln dolarów, to w ubiegłym roku sięgnęły już pół miliarda dolarów.
News Corp. od kilku lat szuka nowych źródeł przychodów. Rok temu za serwis społecznościowy MySpace.com spółka zapłaciła prawie 600 mln dolarów.
Źródło tekstu: gazeta.pl