DAJ CYNK

MVNO to wcale nie złoty biznes

WitekT

Wydarzenia

Liczba klientów wirtualnych sieci komórkowych zwiększyła się w 2005 r. na całym świecie o jedną czwartą - ocenia firma badawcza Pyramid Research. Klienci takich firm to już 63 mln osób, czyli 2,75% ogólnej liczby użytkowników komórek.

Liczba klientów wirtualnych sieci komórkowych zwiększyła się w 2005 r. na całym świecie o jedną czwartą - ocenia firma badawcza Pyramid Research. Klienci takich firm to już 63 mln osób, czyli 2,75% ogólnej liczby użytkowników komórek.

Analitycy Pyramid Research spodziewają się, że do 2010 r. udział ten wzrośnie do 3,3%, a operatorzy wirtualni będą mieli ponad 100 mln klientów.

Z raportu wynika, że od strony biznesowej działalność sieci wirtualnych nie jest tak atrakcyjna, jak to się wcześniej wydawało.Większość tego typu operatorów przynosi straty, a tylko garść zarabia na siebie. Raport wskazuje, że najbliższe 24 miesiące będą dla wielu operatorów wirtualnych kluczowe. Albo zaczną zarabiać na siebie, albo przestaną działać.

Pyramid Research uważa, że w tym roku pojawi się nowy typ operatorów wirtualnych. Dotychczasowi gracze koncentrowali się na obniżce kosztów i przywiązywaniu do siebie klientów, ponieważ mieli świadomość, że średnie przychody od użytkownika będą niskie.

Nowi gracze będą zabiegać o jak najwyższe przychody od klienta. Będą starali się mu oferować nie tylko proste usługi, takie jak połączenia i SMS, wykorzystując do tego usługi przedpłacone, ale także bardziej zaawansowane usługi, w tym związane z transmisją danych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita