Nowa strategia Netii zakłada koncentrację na szerokopasmowym Internecie. Firma chce mieć milion takich klientów, więc w tym celu planuje zainwestować 700 mln zł w ciągu najbliższych 3 lat, z czego 300 mln w tym roku.
Netia chce być najczęściej wybieranym przez klientów dostawcą usług szerokopasmowych. Milion klientów ma być pozyskanych ogółem dzięki własnej (przez kable i WiMAX) i należącej do TP (bitstream access infrastrukturze). W tym roku telekom chce pozyskać 200 tys. takich klientów - już teraz pozyskali prawie 50 tys.
Celem strategicznym jest też wykorzystanie inwestycji Netii w sieć P4 poprzez wprowadzenie usług konwergentnych do oferty od 2008 roku i uzyskanie synergii kosztowych na poziomie grupy.
Kolejne cele to optymalizacja silnej pozycji Netii w segmencie klientów biznesowych i znaczące zwiększenie liczby klientów z sektora małych i średnich firm oraz wprowadzenie zmian w kulturze organizacyjnej.
Według danych po audycie, Netia miała w 2006 roku 378,91 mln zł skonsolidowanej straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 59,03 mln zł zysku rok wcześniej przy przychodach odpowiednio: 862,06 mln zł wobec 909,11 mln zł.
Źródło tekstu: ISB, wł