DAJ CYNK

Nowa platforma VoIP - FreecoNet

sirmark

Wydarzenia

Na rynek VoIP wkracza nowa platforma FreecoNet, która daje użytkownikom możliwość integracji usług VoIP oraz wykorzystywania posiadanych numerów stacjonarnych od dowolnego operatora.

Na rynek VoIP wkracza nowa platforma FreecoNet, która daje użytkownikom możliwość integracji usług VoIP oraz wykorzystywania posiadanych numerów stacjonarnych od dowolnego operatora. Należy mieć tylko stały dostęp do Internetu, terminal VoIP oraz zarejestrować numer telefonu we FreecoNet.

Funkcjonując jako platforma, FreecoNet umożliwia poprzez VoIP darmowe połączenia pomiędzy wszystkimi zarejestrowanymi we FreecoNet numerami telefonów stacjonarnych, niezależnie od tego, który operator obsługuje ten numer i w jakiej technologii. FreecoNet pozwala przy rejestracji wykorzystać posiadany numer telefonu

W chwili wybrania numeru (połączenie realizowane poprzez VoIP) FreecoNet sprawdza, czy ten numer jest zarejestrowany w jego bazie danych lub w innych światowych bazach danych numerów telefonicznych (np. e164.org lub e164.arpa). Jeżeli wynik takiego sprawdzenia jest pozytywny, to połączenie jest zestawiane przez Internet, z pominięciem operatora, który obsługuje numer. Jeżeli numer nie zostanie odnaleziony, to połączenie jest realizowane za pośrednictwem operatora telekomunikacyjnego, który świadczy usługę użytkownikowi. Wcześniej trzeba odpowiednio skonfigurować usługę w panelu administracyjnym FreecoNet.

Dzięki połączeniu z bazami ENUM FreecoNet już dziś może za darmo łączyć z ponad 23 milionami abonentów na świecie.

Bardziej wymagający użytkownicy FreecoNet, za pośrednictwem własnego panelu administracyjnego dostępnego przez Internet, mogą tworzyć dużo bardziej zaawansowane scenariusze wybierania numeru i kierowania połączeniami. Przykładowo mogą wskazać najtańszych na wybranych kierunkach operatorów VoIP. Potem przy wykorzystaniu tych operatorów będą mogli się łączyć z numerami telefonicznymi nie zarejestrowanymi we FreecoNet.

Z platformy FreecoNet mogą korzystać zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Wystarczy, że zarejestrują swój numer telefonu poprzez stronę www.freeconet.pl. Należy także mieć stały dostęp do Internetu oraz bramkę VoIP lub telefon IP. Większe firmy mogą korzystać z FreecoNet na dwa sposoby: za pomocą centralki PABX obsługującej technologię VoIP, albo za pośrednictwem zintegrowanego z FreecoNet serwera telekomunikacyjnego Datera Call-eX. Oferuje on firmom bardziej rozbudowany pakiet usług dodatkowych. Daje także możliwość pełnej migracji do VoIP, przy jednoczesnej ochronie wcześniejszych inwestycji w telekomunikację.

W dniu 18 września 2006 roku FreecoNet rozpoczął działalność w Polsce. Bardzo szybko planowana jest jednak ekspansja na inne kraje Europy i Ameryki Północnej. W roku 2008 FreecoNet ma zamiar być obecny również w Ameryce Łacińskiej i Azji. Plany rozwoju FreecoNet nie ograniczają się jedynie do ekspansji terytorialnej. Twórcy platformy zapowiadają, że zaoferowana obecnie funkcjonalność będzie rozwijana.

"W najbliższych miesiącach planujemy uruchomienie kolejnego projektu – pierwszej na świecie telareny, nad którą pracujemy wspólnie z największymi operatorami i NASK. Jest jeszcze zbyt wcześnie na ujawnienie szczegółów, ale telarena znacząco podniesie dostępność usług i konkurencyjność na rynku telekomunikacyjnym. Ma to być również pierwsze rozwiązanie gwarantujące pełną przenaszalność numerów do operatorów VoIP. Naszym zdaniem telareny będą finalnym etapem ewolucji VoIP" – zapowiada Krzysztof Malicki.

FreecoNet będzie pobierać symboliczną opłatę za korzystanie z platformy i zarejestrowanie numeru telefonicznego w wysokości: 1,95 PLN brutto na miesiąc. Nowi użytkownicy mogą testować system do 3 miesięcy za darmo. Drugim źródłem przychodów ma być sprzedaż zintegrowanego z FreecoNet serwera telekomunikacyjnego Datera Call-eX.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: FreecoNet