Prezes TP, Marek Józefiak poinformował, że strategia firmy zostanie zaprezentowana po publikacji wyników za IV kwartał 2005. Publikacja ma nastąpić 8 lutego br.
"Chcemy być bardziej innowacyjni, co oznacza wejście w usługi
konwergentne (łączące usługi telefonii komórkowej i stacjonarnej -
PAP) oraz telewizję cyfrową" - powiedział Józefiak.
Jak wcześniej zapowiadali przedstawiciele TP, nowa strategia
operatora ma być oparta na innowacyjnych produktach w telefonii
komórkowej, szerokopasmowym dostępie do internetu i usługach
konwergentnych.
Pytani przez PAP analitycy oczekują, że w swojej strategii TP
przedstawi plan wprowadzania nowych produktów, utrzyma poziom
przychodów i założenia polityki dywidendowej. Nie spodziewają się
jednak ujawnienia wielu szczegółów i diametralnych zmian w grupie.
Prezes spółki poinformował także, że Telekomunikacja ponownie
złoży ofertę w konkursie na świadczenie usługi powszechnej.
Usługa powszechna to zestaw podstawowych usług
telekomunikacyjnych, które muszą być zapewnione na terenie całej
Polski z zachowaniem określonej jakości i ceny. Jest to m.in.
udostępnienie połączeń krajowych i międzynarodowych, zapewnienie
połączenia z internetem, prowadzenie biura numerów i świadczenie
udogodnień dla osób niepełnosprawnych.
Świadczenie usługi powszechnej, w przypadku gdy będzie
nierentowne, będzie refundowane. W tym celu został powołany tzw.
fundusz usługi powszechnej, do którego środki będą wpłacały
pozostałe firmy telekomunikacyjne w wysokości nie przekraczającej
1 proc. ich rocznych przychodów.
Pod koniec grudnia Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty
(URTiP) ogłosił drugi konkurs na podmiot świadczący usługę
powszechną. Oferty można składać do 23 stycznia 2006 r.
Pierwszy konkurs na usługę powszechną nie został rozstrzygnięty.
Jedyną ofertę złożyła Telekomunikacja Polska, ale została ona
odrzucana z uwagi na błędy formalne.
Źródło tekstu: PAP