Datera to nowa spółka specjalizująca się w usługach doradczych i wdrożeniowych dla dużych organizacji w zakresie zarządzania ich infrastrukturą telekomunikacyjną. Datera ma także w swojej ofercie rozwiązania dla małych i średnich firm, które umożliwiają migrację do VoIP przy jednoczesnej ochronie poczynionych wcześniej inwestycji w tradycyjną infrastrukturę telekomunikacyjną.
Do tej pory Datera działała na rynku pod nazwą GDFI - będąc współtwórcą i akcjonariuszem firmy Inotel. W oparciu o platformę Inotela swoje usługi telefonii VoIP świadczy m.in. GTS-Energis Polska i ponad 60 największych w Polsce dostawców Internetu, a także wielu wirtualnych operatorów VoIP.
"Datera łączy w sobie doświadczenia nabyte podczas prac nad platformą INOTEL SA, oraz zdobyte podczas prac na rzecz największych organizacji w Polsce (np. PZU SA). Dzięki tym doświadczeniom możemy zaoferować kompleksowe podejście
do rozwiązywania problemów dużych organizacji w zakresie telekomunikacji, świadcząc usługi doradcze i wdrożeniowe w obszarze: technicznym, finansowym, organizacyjnym,
a także prawnym. Te standardy pracy dla dużych firm chcemy także przenosić na projekty realizowane dla firm z sektora MSP, oferując im gotowe do wdrożenia rozwiązanie Datera-Call-eX" - mówi Krzysztof Malicki, Prezes Zarządu Datera.
Datera Call-eX jest pierwszym polskim rozwiązaniem w zakresie centralek IP PBX. Zapewnia ono możliwość migracji do VoIP przy jednoczesnej ochronie wcześniejszych inwestycji w telekomunikację. Wdrożenie Datera Call-eX umożliwia także darmowe rozmowy w obrębie wszystkich oddziałów firmy oraz możliwość dzwonienia na zewnętrzne numery przy pomocy najtańszych w danych kierunkach operatorów - bez konieczności rezygnowania z dotychczasowego operatora i zmiany numerów telefonów. Po wdrożeniu Datera Call-eX całą infrastrukturą telekomunikacyjną można zarządzać za pośrednictwem zwykłej strony WWW.
Rozwiązanie Datery zapewnia również dostęp do zaawansowanych usług telekomunikacyjnych. Są to np. FaxServer (wysyłanie i odbieranie faksów
za pośrednictwem poczty elektronicznej), VoicemailServer (nagrywanie wiadomości
na skrzynkach głosowych telefonów i przekazywanie ich na wskazany adres e-mail), ConferenceCenter (połączenia pomiędzy wieloma osobami), IVR (automatyczne powitania i odpowiedzi dla osób dzwoniących), MOH Server (samodzielna konfiguracja muzyki dla osób dzwoniących, oczekujących na połączenie - On Hold), CallRecorder (nagrywanie połączeń), czy CallCenter. Takie usługi do niedawna kosztowały wiele tysięcy złotych, a dziś ich cena jest w zasięgu nawet małych organizacji.
Datera prowadzi aktualnie wdrożenia swojego systemu Datera Call-eX w kilku dużych organizacjach. Spółka zapowiada także na początku wrześniu start nowego projektu w obszarze VoIP, pod nazwą FreecoNet. Ma on otworzyć zupełnie nową kategorię rozwiązań na tym rynku, która - jak wierzą jej twórcy - będzie końcowym etapem ewolucji rozwiązań VoIP. Marka FreecoNet ma być promowana globalnie.
Źródło tekstu: Datera