DAJ CYNK

Orange Partner Camp - Kadyks 2006

WitekT

Wydarzenia

Już po raz piąty Orange zaprosił dostawców aplikacji i kontentu na Orange Partner Camp, tym razem do hiszpańskiego Kadyksu. Zapewne nie bez powodu - dwa tygodnie wcześniej w tym kraju sieć komórkowa Amena zmieniła nazwę na Orange.

Już po raz piąty Orange zaprosił dostawców aplikacji i kontentu na Orange Partner Camp, tym razem do hiszpańskiego Kadyksu. Zapewne nie bez powodu - dwa tygodnie wcześniej w tym kraju sieć komórkowa Amena zmieniła nazwę na Orange.

W tym roku głównym tematem konwencji była prezentacja założeń strategii konwergencji grupy France Telecom, ze szczególnym podkreśleniem koncepcji content everywhere, z której korzystają już klienci również w Polsce poprzez dostęp do videostrady tp i mobilnej oferty Orange Word. Polska oferta była zresztą nierzadko wspominana na prezentacjach, pokazywane były także reklamy z polskiej telewizji (m.in. kanałów TVN w Orange World).

Podczas zakończonego 25. października 4-dniowego spotkania partnerów Orange zorganizowano kilkadziesiąt sesji i prezentacji, w których wzięło udział ponad 500 osób reprezentujących producentów i dostawców treści serwisów mobilnych (gry, mobilne TV, muzyka, rozwiązania biznesowe) oraz developerów aplikacji.

W ciągu trzech dni odbyło się ponad 80 sesji podzielonych na 4 bloki. Podczas godzinnych wykładów specjaliści z France Telecom przedstawiali plany rozwoju usług w grupie, wyjaśniali zasady techniczne wdrażanych usług. Mówili m.in. o ofercie Unik, czyli telefonii konwergentnej opartej o technologię UMA (więcej pisaliśmy o tym w tej wiadomości oraz prezentowali doświadczenia z wdrożonych już technologii (HSDPA). Równolegle udostępniono zaproszonym partnerom możliwość prezentacji ich rozwiązań, z których już wkrótce będą mogli korzystać klienci Orange również w Polsce.

Ogrom wiedzy przekazywany na godzinnych sesjach był tak wielki, że przytłoczył z pewnością niejedną osobę. Prezentowano ciekawe informacje zarówno dla developerów (m.in. działanie aplikacji wraz z kodem), jak i zaproszonych dziennikarzy. Z każdej prezentacji można było wynieść ciekawe informacje - np. to, że HSUPA (ang. High Speed Upload Packet Access czyli odpowiednik HSDPA w uplinku, pozwalający uzyskać prędkości do 5,8 Mb/s) będzie wprowadzany w sieciach Orange najprawdopodobniej w 2008 roku czy to, że użytkowników usług pod nazwą Business Everywhere jest w całej Europie około 4 milionów, z czego około 600 tys. w sieciach komórkowych (reszta jako ADSL).

Gospodarzem tegorocznego spotkania był Steve Glagow, odpowiedzialny w Orange za program współpracy z partnerami dostarczającymi grupie France Telekom najnowsze rozwiązania technologiczne i kontentowe. Uczestnicy zaprezentowali menenedżerom z grupy FT najnowsze trendy technologiczne i wymienili doświadczenia na temat wdrożonych już aplikacji i modeli biznesowych.

Orange Partner jest globalnym programem partnerów i deweloperów zorganizowanym przez Orange. Program dostarcza mobilnym deweloperom aplikacji i treści szkoleń on-line, bazy danych prac badawczych, narzędzi, możliwości testowania, interfejsów programowania aplikacji i kontaktów z podmiotami o tym samym profilu działalności poprzez portal Orange Partner.

Na koniec pewien "smaczek" - oczywiście telekomunikacyjny. Oto przykład infrastruktury telekomunikacyjnej w najstarszej części Kadyksu.


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Orange, wł