DAJ CYNK

Orange to prawie połowa reklam sieci komórkowych

WitekT

Wydarzenia

PTK Centertel, operator sieci Orange, wydał na reklamę w październiku 32,3 mln zł, czyli 116% więcej niż analogicznym okresie zeszłego roku.

PTK Centertel, operator sieci Orange, wydał na reklamę w październiku 32,3 mln zł, czyli 116% więcej niż analogicznym okresie zeszłego roku.

Polkomtel i PTC też zwiększyli nakłady, ale pod tym względem nie dorównują Centertelowi – wynika z danych Expert Monitora (dane cennikowe netto, bez uwzględnienia rabatów). Sieci komórkowe łącznie w październiku zostawiły w mediach 77,4 mln zł, czyli o 39% więcej niż w roku ubiegłym.

Orange była najczęściej reklamowana w telewizji (24,5 mln zł, wzrost o 98%). Najbardziej jednak zwiększono nakłady na promocję w radiu (z 400 tys. do 1,9 mln zł). Wydatki na reklamę w gazetach wzrosły o 113% - do 2,77 mln zł, a w magazynach aż o 260% – do 3,1 mln zł.

Mimo takiego wzrostu budżetu reklamowego markę Orange spontanicznie wymienia tylko 40% ludzi. Pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Konkurenci wydali w październiku mniej pieniędzy na reklamę. Polkomtel zostawił w mediach 24,7 mln zł (o 12,1% więcej niż rok temu), a PTC wydała 20,4 mln zł (wzrost o 9,1%).

Polkomtel najbardziej zwiększył wydatki na reklamy w gazetach (o 84%, do 4,2 mln zł), a zredukował pieniądze na spoty radiowe (z 2,4 mln zł do 1,7 mln zł). PTC najwięcej wydała na reklamy w telewizji (14,1 mln zł – więcej o 2,3 mln zł niż w ubiegłym roku). Na reklamę w gazetach wydała 3,75 mln zł – o 1 mln zł więcej niż rok temu, a w magazynach 1,3 mln zł (mniej o 37%).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Press