DAJ CYNK

Orange wyróżnione jako marka

WitekT

Wydarzenia

W rankingu reputacji marek PremiumBrand 2006 Orange zajmuje najwyższą pozycję wśród operatorów telefonii mobilnej działających w Polsce.

W rankingu reputacji marek PremiumBrand 2006 Orange zajmuje najwyższą pozycję wśród operatorów telefonii mobilnej działających w Polsce.

Premium Brand to projekt badawczy, którego celem jest sporządzenie rankingu marek cieszących się najlepszą reputacją. Pod uwagę brane są marki funkcjonujące na polskim rynku. Spośród działających w Polsce operatorów komórkowych marka Orange zajęła najwyższą pozycję, plasując się na drugim miejscu w kategorii Telekomunikacja. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło Nokii. Kolejną za Orange, trzecią pozycję zajmuje Era, a czwartą Plus. Orange dystansuje pozostałych operatorów trzema punktami uzyskując wynik 71,93, podczas gdy różnica między markami pozostałych operatów - Erą a Plusem jest bardzo mała (zaledwie 0,63 punktu).

Tak wysoka pozycja cieszy nas tym bardziej, że marka Orange jest obecna na rynku zaledwie od 9 miesięcy i że w tak krótkim czasie udało nam się zbudować reputację, wyróżniającą nas na rynku. Jesteśmy wdzięczni za lojalność i zaufanie, jakim została obdarzona – mówi Maria Grzywaczewska, Dyrektor Biura Strategii Komunikacji PTK Centertel, operatora Orange.

Projekt Premium Brand 2006 miał na celu zbadanie, jak postrzegane są poszczególne marki przez użytkowników i potencjalnych. Respondenci oceniali 8 kategorii marek: 7 produktowych, tj. telekomunikacja, artykuły spożywcze, finanse, handel i usługi, media, motoryzacja, dom/biuro oraz jedną otwartą dla marek nie dających się zaklasyfikować do żadnej z wymienionych kategorii.

Zdaniem Polaków o reputacji marki świadczy najbardziej zaufanie, jakim obdarzają ją klienci, a także polecanie produktów lub usług innym i wracanie do nich. Nieco mniej istotne, choć również brane pod uwagę są wizerunek marki w prasie oraz jej popularność. Ostatnim czynnikiem wpływającym na reputację jest zaangażowanie społeczne marek, co wynika ze zdecydowanie niższej, niż w krajach Europy Zachodniej, świadomości konsumenckiej. Pytania dotyczyły subiektywnych odczuć związanych trzema obszarami: z używaniem danej marki, z działaniami firmy (np. z zaangażowaniem społecznym firmy, jej wizerunkiem w mediach), a także z popularnością firmy. Za realizację badania odpowiedzialny był instytut Millward Brown SMG/KRC. Raport z badania zostanie opublikowany przez miesięcznik Forbes w lipcu 2006.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Orange