DAJ CYNK

Polskie centrum sieciowe Lucenta

WitekT

Wydarzenia

Lucent Technologies ogłosił dzisiaj otwarcie Globalnego Centrum Zarządzania Sieciami (GNOC – ang. Global Network Operations Center) w Bydgoszczy, gdzie mieści się siedziba firmy w Polsce.

Lucent Technologies ogłosił dzisiaj otwarcie Globalnego Centrum Zarządzania Sieciami (GNOC – ang. Global Network Operations Center) w Bydgoszczy, gdzie mieści się siedziba firmy w Polsce.

Lucent oferuje klientom na całym świecie usługi Managed Services, i zgodnie z tą strategią usługową polskie centrum - piąte już centrum GNOC Lucenta na świecie, zapewniać będzie operatorom szereg usług zarządzania sieciami telekomunikacyjnymi i hostingu aplikacji. Usługi te obejmować będą m.in. monitoring sieci, wsparcie techniczne, dostarczanie usług oraz usługi hostingu aplikacji komunikacyjnych. Centrum GNOC w Bydgoszczy rozpoczęło działalność w lipcu 2006 roku.

Nowe centrum GNOC to rozszerzenie naszych globalnych możliwości w zakresie zarządzania sieciami i innych usług Managed Services. Usługi zarządzania i utrzymania sieci cieszą się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ umożliwiają operatorom redukcję kosztów eksploatacyjnych, większą koncentrację na potrzebach swoich końcowych klientów oraz dostarczanie im różnorodnych, wysokiej jakości usług komunikacyjnych - powiedział David Dial, wiceprezes Managed Services, Lucent Worldwide Services.

Otwarcie polskiego centrum GNOC to wyraz zaufania, jakim Lucent obdarza nasz lokalny zespół ekspertów, a także pozytywny znak dla polskiego rynku i dla całego regionu - powiedział Andrzej Dulka, Dyrektor Generalny, Polska i Czechy.

Centra GNOC Lucenta zarządzają obecnie ponad 40 różnych sieci telekomunikacyjnych, począwszy od sieci DSL i IP, po sieci optyczne i transmisji głosu, zbudowanych z setek lub tysięcy elementów sieciowych, obsługujących różne typy klientów, począwszy od nowych operatorów sieci IP po tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstwa i agencje rządowe.

Centra GNOC Lucenta zapewniają usługi dopasowane do wymagań operatorów, np. pełne całodobowe wsparcie 24x7 lub obsługę poza godzinami pracy. Dzięki temu operatorzy mogą elastycznie dopasowywać ofertę usług do wymagań swoich klientów, a jednocześnie obniżać koszty, poprawiać jakość i realizować gwarancje zachowania poziomu usług (SLA – ang. Service Level Agreement). Centra mogą też świadczyć usługi ad hoc, jako zapasowe centrum eksploatacji sieci (NOC), pozwalając na zminimalizowanie konsekwencji poważnych awarii własnego centrum NOC operatora.

GNOC oferuje ponadto hosting i zarządzanie platformami usługowymi, takimi jak VoIP, IP TV, bezpieczeństwo sieci, systemy naliczania i obciążania w czasie rzeczywistym, aplikacje w sieciach nowej generacji czy też centra obsługi wiadomości. Model hostingowy pozwala operatorom na istotne obniżenie kosztów w porównaniu z tradycyjnym modelem rozwoju usług; jest odpowiedzią ze strony Lucenta na biznesowe wyzwania operatorów sieci telekomunikacyjnych i operatorów wirtualnych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Lucent