DAJ CYNK

Przyszłość polskiego broadbandu w liczbach

WitekT

Wydarzenia

Liczba abonentów szerokopasmowego dostępu do Internetu w Polsce wzrośnie z obecnych 4,1 mln do 7,1 mln gospodarstw domowych w 2009 roku. Wzrost będzie generował segment konsumencki, a za trzy lata tylko 10% łączy szerokopasmowych będzie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa - prognozuje Paweł Olszynka, analityk z firmy PMR.

Liczba abonentów szerokopasmowego dostępu do Internetu w Polsce wzrośnie z obecnych 4,1 mln do 7,1 mln gospodarstw domowych w 2009 roku. Wzrost będzie generował segment konsumencki, a za trzy lata tylko 10% łączy szerokopasmowych będzie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa - prognozuje Paweł Olszynka, analityk z firmy PMR.

Segment gospodarstw domowych pozostanie zorientowany na technologię DSL. Mocną pozycję utrzymają także operatorzy telewizji kablowych. Według PMR umiarkowany wzrost czeka technologie WiMAX i 3G. Mimo to przedstawiciele największych firm telekomunikacyjnych w Polsce są przekonani, że inwestycje w telefonię 3G przyczynią się do rozwoju usług dostepu do Internetu.

Penetracja szerokopasmowego Internetu w Polsce wzrastała systematycznie od 2002 roku. W połowie 2006 roku łącze szerokopasmowe posiadało około 9% Polaków. Cztery lata wcześniej było to zaledwie 1,5%.

Co ciekawe, największy udział w tym segmencie posiadają nadal mali dostawcy Internetu i sieci osiedlowe (41%). Ich udział jednak systematycznie maleje, na rzecz TP (40%) oraz operatorów telewizji kablowych (16%) - wynika z danych PMR przedstawionych podczas III Forum na Rzecz Usług Szerokopasmowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDG