W 2005 roku sprzedano na świecie 816,6 mln telefonów komórkowych. Sześciu największych dostawców powiększyło swoje udziały rynkowe kosztem mniejszych firm - stwierdza raport firmy analitycznej Gartner.
Według raportu, w 2005 roku sprzedano o 21,4% telefonów komórkowych więcej niż w 2004 roku, przy czym 79,4% rynku przypadło sześciu największym firmom.
W IV kwartale 2005 roku sprzedano na świecie 235 mln telefonów komórkowych. Był to najlepszy kwartał na tym rynku od momentu, gdy analizuje go firma Gartner, czyli od w 2001 roku.
Sprzedaż w 4Q2005
Firma |
Sprzedaż (w mln) |
Udział w rynku |
Nokia |
82,22 |
35% |
Motorola |
41,88 |
17,8% |
Samsung |
28,39 |
12,1% |
LG |
16,88 |
7,2% |
SonyEricsson |
16,12 |
6,9% |
BenQ Mobile |
11,10 |
4,7% |
Inni |
38,55 |
16,3% |
Razem |
235,13 |
100% |
Firma |
Sprzedaż (w mln) |
Udział w rynku 2005 |
Udział w rynku 2004 |
Nokia |
265,61 |
32,5% |
30,7% |
Motorola |
144,92 |
17,7% |
15,4% |
Samsung |
103,75 |
12,7% |
12,6% |
LG |
54,92 |
6,7% |
6,3% |
SonyEricsson |
51,77 |
6,3% |
6,2% |
Siemens |
28,59 |
3,5% |
7,2% |
Inni |
166,99 |
20,6% |
16,3% |
Razem |
816,56 |
100% |
100% |
Źródło tekstu: Gartner, PAP