DAJ CYNK

Stanowisko Orange w sprawie rebrandingu

WitekT

Wydarzenia

Zarząd Centertela z wielkim zaskoczeniem przyjął fakt rozpoczęcia śledztwa w sprawie umowy dotyczącej zmiany marki sieci Idea na Orange - w związku z publikacją tzw. "Raportu" Fundacji Centrum im. Adama Smitha przygotowanego pod kierownictwem p. Andrzeja J. Piotrowskiego – napisał Centertel w oświadczeniu.

Zarząd Centertela z wielkim zaskoczeniem przyjął fakt rozpoczęcia śledztwa w sprawie umowy dotyczącej zmiany marki sieci Idea na Orange - w związku z publikacją tzw. "Raportu" Fundacji Centrum im. Adama Smitha przygotowanego pod kierownictwem p. Andrzeja J. Piotrowskiego – napisał Centertel w oświadczeniu.

W dalszej części stanowiska można przeczytać, że zarząd PTK Centertel jest w pełni pewien słuszności podjętych decyzji o wprowadzeniu marki Orange do Polski. Sukces rynkowy marki i oferty Orange po 19. września 2005 r. jasno pokazują trafność podjętych decyzji wprowadzenia marki Orange do Polski. W ciągu pierwszych miesięcy po rebrandingu ofertę Orange wybrało w 2005 r. blisko 800 tys. nowych klientów, z których co drugi Polak dobrze zna markę Orange. Sukces Orange na polskim rynku zdecydował o bardzo dobrych wynikach uzyskanych przez PTK Centertel w 2005 r., na które złożyły się m.in. dwucyfrowy (14%) wzrost przychodów, rekordowy przyrost liczby klientów (2,5 mln nowych), wzrost udziału w rynku do 34%.

Decyzja o wprowadzeniu marki Orange do Polski oraz jej zasady była w pełni przejrzysty sposób komunikowana przez Zarząd PTK Centertel, od daty podpisania umowy w dniu 19 kwietnia 2005 r. W innych krajach Unii Europejskiej (np. Dania, Francja, Holandia, Słowacja) decyzja o wprowadzeniu marki Orange była przyjmowana ze zrozumieniem i akceptacją - jako decyzja biznesowa operatora i nie spotkała się z podobnymi pomówieniami oraz śledztwem – napisano dalej w komunikacie.

Zarząd PTK Centertel jest przekonany, że prowadzone postępowanie prawne w pełni wyjaśni bezzasadność twierdzeń zawartych w tzw. Raporcie Fundacji Centrum im. Adama Smitha nt. zmiany marki Orange. W dniu 7. listopada 2005 r. w Warszawie zostało podane do publicznej wiadomości opracowanie przygotowane przez zespół ekspertów pod kierownictwem Andrzeja J. Piotrowskiego z Fundacji Centrum im. Adam Smitha. Materiał ten zawiera nieprawdziwe i nierzetelne informacje na temat wprowadzenia marki Orange do Polski. Zaprezentowane w nim założenia, elementy ekonomiczne i wnioski znacząco odbiegają od przyjętych w Polsce i na świecie norm "raportu ekspertów". Jasno podkreśla to oficjalne stanowisko Centrum Adama Smitha z Londynu (Adam Smith International) w tej sprawie, z 14. grudnia 2005 r., którego konkluzja nt. oceny "raportu" Fundacji Centrum im. Adama Smitha brzmi m.in.: liczne mankamenty merytoryczne, zarówno po stronie analiz jak i zaleceń, nie mogą być brane pod uwagę w poważnej debacie publicznej.

Umowa licencyjna marki produktowej Orange z dnia 19. kwietnia 2005 r. pomiędzy PTK Centertel i Orange Brand Services Ltd. została zawarta zgodnie z obowiązującym prawem korporacyjnym w ramach przysługujących Zarządowi kompetencji i została przed jej zawarciem również zatwierdzona przez Radę Nadzorczą oraz Zgromadzenie Wspólników PTK Centertel.

Zarząd PTK Centertel przekazał Prokuraturze wszelkie wymagane dokumenty i jest gotów złożyć dalsze stosowne wyjaśnienia uzupełniające w trakcie postępowania. W ochronie interesów PTK Centertel, Zarząd Spółki podjął odpowiednie kroki prawne przeciwko osobom lub podmiotom odpowiedzialnym za publikację tego "raportu".

W dniu 16 marca 2006 r. Zarząd Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel wystosował pismo do Fundacji Centrum im. Adama Smitha oraz p. Andrzeja J. Piotrowskiego, w którym wezwał do usunięcia skutków naruszenia dóbr osobistych spółki PTK Centertel sp. z o.o. Wobec nie zastosowania się przez Fundację Centrum im. Adama Smitha oraz p. Andrzeja J. Piotrowskiego do wezwania PTK Centertel w wyznaczonym terminie, w dniu 4 kwietnia 2006 r. PTK Centertel wniósł powództwo do Sądu Okręgowego w Warszawie przeciwko Fundacji Centrum im. Adama Smitha oraz przeciwko Andrzejowi J. Piotrowskiemu. W pozwie tym PTK Centertel wnosi o opublikowanie na łamach mediów ogólnopolskich ogłoszeń z przeprosinami wobec PTK Centertel za podanie do publicznej wiadomości nieprawdziwych i nierzetelnych informacji zawartych w powołanym "raporcie" oraz za sugestie popełnienia przestępstwa w związku ze zmianą marki Idea na markę Orange. PTK Centertel wezwał Fundację Centrum im. Adama Smitha oraz p. Andrzeja Piotrowskiego do zapłacenia kwoty 100.000 złotych na rzecz Instytutu Pomnika - Centrum Zdrowia Dziecka jako rekompensatę za naruszenie dóbr osobistych PTK Centertel oraz zakazanie dalszego rozpowszechniania tej publikacji.

Zasadą działania PTK Centertel w ciągu już kilkunastoletniej działalności w Polsce jest skrupulatne przestrzeganie prawa polskiego i etyki biznesowej. Zarząd PTK Centertel jest bardzo mocno pewny swoich racji i odnosi się z zaufaniem do przebiegu śledztwa w tej sprawie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Centertel