DAJ CYNK

T-Mobile pomoże w walce z hejtem

Marian Szutiak

Wydarzenia

T-Mobile pomoże w walce z mową nienawiści

Wszechobecna mowa nienawiści to poważny problem Internetu. Jej wyeliminowanie nie jest możliwe, ale można z nią walczyć i zmniejszyć jej moc. Takie jest założenie projektu #HEJTOUT, realizowanego przez T-Mobile Polska oraz Fundację SEXEDPL.

Nowe technologie i media społecznościowe dają wszystkim użytkownikom Internetu wręcz nieograniczone możliwości, ułatwiając na przykład nawiązywanie i utrzymywanie relacji czy edukację. Jak jednak pokazuje raport „Global 2023 Gen Z & Millenial Survey” firmy Deloitte, aż 46% osób z pokolenia Z twierdzi, że social media sprawiają, że czują się oni samotni i niewystarczający, a 45% z nich odczuwa presję, aby być obecnym w przestrzeni internetowej.

W tym cyfrowym świecie trzeba się liczyć z coraz częstszymi przejawami przemocy słownej, z którą chce walczyć T-Mobile Polska oraz Fundacja SEXEDPL. Obie organizacje połączyły siły, by wesprzeć młodych użytkowników sieci i powiedzieć głośno „stop” hejtowi poprzez kampanię #HEJTOUT.

W T-Mobile chcemy wspierać wszystkich, którzy korzystają z nowych technologii, aby ta cyfrowa podróż była dla nich pozytywnym doświadczeniem. Jednak w wirtualnym świecie, gdzie granice szacunku do drugiej osoby, nie zawsze są respektowane, musimy pokazać młodym ludziom, jak odpowiedzialnie i rozsądnie podchodzić do hejtu. Dlatego cieszymy się, że wraz z Fundacją SEXEDPL i zaangażowanymi TikTokerami możemy uświadamiać pokolenie Z jak zmniejszyć moc hejtu.

– powiedziała Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile Polska

Zajęliśmy się wspólnie z T-Mobile tematem hejtu, ponieważ młode osoby, które korzystają z naszego wsparcia, zgłaszają cyberprzemoc związaną z homofobią, transfobią, body shamingiem, zawstydzaniem procesu dojrzewania, szowinizmem. Młodzi ludzie nie maja wykształconego poczucia własnej wartości ani nie potrafią filtrować wiadomości, na które trafiają, dlatego tak ważne jest, aby pokazać im, jak poradzić sobie w tej trudnej dla nich sytuacji. A skoro możemy do nich dotrzeć przez social media, to warto z tego skorzystać.

– dodała Martyna Wyrzykowska, Dyrektor Zarządzająca, Fundacja SEXEDPL

Autentyczne doświadczenia i pomoc dla potrzebujących

Założeniem projektu #HEJTOUT jest przede wszystkim poszerzenie świadomości na temat hejtu w celu szybszego rozpoznawania takich treści w Internecie oraz wyposażenie młodych osób w narzędzia i strategie minimalizujące negatywne skutki psychologiczne doświadczania hejtu. Organizatorom kampanii zależy również na popularyzacji sięgania po pomoc w trudnych sytuacjach, między innymi za pomocą Antyprzemocowej Linii Pomocy Fundacji SEXEDPL, której parterem technologicznym został T-Mobile Polska.

Do współpracy w projekcie zaproszone zostały osoby, które aktywnie działają w mediach społecznościowych i wielokrotnie spotykały się z hejtem, między innymi Aleksandra Cedro, Synmojegotaty, Stewunia czy Karlisstas. Wsparciem projektu i współkoordynatorką cyklu jest Aga Szuścik.

W ramach projektu zaplanowany jest cykl 6 dyżurów, podczas których osoby specjalizujące się w pomocy udzielą odpowiedzi na nurtujące pytania. Wszyscy eksperci biorący udział w akcji #HEJTOUT będą dostępni w aplikacji Tellonym, umożliwiającej zadawanie pytań anonimowo i gwarantującej poczucie bezpieczeństwa. Wśród ekspertów znajdą się między innymi psycholog, pedagog, psychiatra, prawnik i seksuolog.

W styczniu 2024 roku zrealizowane zostaną dwa warsztaty dla osób pracujących z młodymi ludźmi, mających bezpośredni wpływa na ich zdrowie psychiczne i seksualne. Zwieńczeniem projektu będzie publikacja trzech scenariuszy lekcji do wykorzystania w pracy z młodzieżą na temat hejtu.

Na początek przyszłego roku zaplanowano warsztaty dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą, w ramach których poruszone zostaną zagadnienia przyczyn i skutków tworzenia i doświadczania hejtu. Ponadto przygotowane zostaną 3 scenariusz lekcji do wykorzystania w pracy z dziećmi i młodzieżą na temat hejtu.

Szczegółowe informacje o kampanii #HEJTOUT można znaleźć między innymi na profilach instagramowych SEXEDPL oraz T-Mobile Polska.

Zobacz: T-Mobile ma worek świątecznych prezentów o wartości nawet 2499 zł
Zobacz: T-Mobile zbiera stare telefony w szczytnym celu. Możesz im pomóc

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: T-Mobile

Źródło tekstu: T-Mobile