DAJ CYNK

TP: jeszcze nie ma WLR, Tele2 wprowadza klientów w błąd

WitekT

Wydarzenia

Telekomunikacja Polska oraz Tele2 nie są gotowe do świadczenia hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) od 14. września - napisała Telekomunikacja Polska w komunikacie. Narzucony przez UKE 2-miesięczny okres na wdrożenie tej usługi jest, zdaniem TP, zbyt krótki i nie uwzględnia możliwości technicznych i organizacyjnych obu firm.

Telekomunikacja Polska oraz Tele2 nie są gotowe do świadczenia hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) od 14. września - napisała Telekomunikacja Polska w komunikacie. Narzucony przez UKE 2-miesięczny okres na wdrożenie tej usługi jest, zdaniem TP, zbyt krótki i nie uwzględnia możliwości technicznych i organizacyjnych obu firm.

Telekomunikacja Polska podkreślała to od początku i 6. września złożyła do UKE oficjalny wniosek o zmianę terminu wprowadzenia usługi. Pisaliśmy o tym m.in. w tej wiadomości.

Telekomunikacja Polska w swoim oświadczeniu podała, że dokłada wszelkich starań aby jak najszybciej zakończyć uzgodnienia z Tele2 i wdrożyć usługę hurtowej sprzedaży abonamentu w najbliższym możliwym terminie. Z audytu możliwości wdrożenia usługi WLR, przeprowadzonego przez firmę KMPG wynika, że najkrótszy realny czas wprowadzenia WLR to 8 miesięcy od zamknięcia negocjacji (które nie zostały jeszcze zakończone) - napisała TP w komunikacie. Zwarca jednocześnie uwagę na to, że inni operatorzy narodowi w Europie dostosowywali swoje sieci i systemy informatyczne do WLR nawet 24 miesiące.

Wspólny zespół powołany przez TP i Tele2 prowadzi intensywne prace związane z rozstrzygnięciem wszystkich kwestii nieujętych w decyzji UKE, a niezbędnych do uruchomienia WLR. Do tej pory ekspertom udało się rozstrzygnąć 19 z 54 omawianych zagadnień - twierdzi TP.

Mimo, że dyskusja o możliwości wprowadzenia WLR przez polskiego regulatora rynku telekomunikacyjnego trwała około 1,5 roku, do momentu wydania decyzji przez UKE nie było jasne, jakie warunki będzie musiała spełnić TP, by wprowadzić tę usługę. Omawiane założenia w praktyce zostały bardzo istotnie zmodyfikowane w ostatecznej decyzji Urzędu, nawet w stosunku do wersji komunikowanej publicznie miesiąc wcześniej. Tymczasem dostosowanie sieci TP do warunków hurtowej sprzedaży abonamentu wymaga głębokiej ingerencji w systemy informatyczne (m.in. billing i taryfikacja) oraz inwestycji w kwocie około 60 mln zł - uważa TP.

TP jest zdziwiona akcją marketingową jaką rozpoczęło już Tele2 w odniesieniu do usługi WLR. Znając doskonale status prac wspólnego zespołu roboczego, Tele2 świadomie wprowadza w błąd klientów swoich i TP, oferując im usługę, która nie może być jeszcze dostępna - napisała TP w komunikacie.

Taka postawa Tele2, według TP, świadczy o tym, że operator ten może chcieć wykorzystywać wszelkie możliwości prawne, zawarte w decyzji UKE, by wymusić odszkodowanie od TP. Może się okazać, że zgodnie z ustalonymi przez UKE w decyzji zapisami, Telekomunikacja Polska zostanie zmuszona do płacenia kar na rzecz Tele2, nawet od kilku do kilkunastu milionów złotych dziennie, mimo, że obie firmy nie są jeszcze w stanie świadczyć usługi WLR.

TP respektuje obowiązujące prawo i wprowadzi hurtową sprzedaż abonamentu na rzecz Tele2. Mimo to TP nadal uważa, że decyzja UKE jest szkodliwa dla rynku i zmusza TP do działania na własną szkodę. Dlatego TP podejmie wszelkie możliwe kroki prawne w celu dostosowania warunków świadczenia tej usługi do standardów Unii Europejskiej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska