DAJ CYNK

Trzecia młodość Sami Swoi

WitekT

Wydarzenia

Michał Wiśniewski już od kilku miesięcy nie nosi zielonej fryzury. Po porażce marketingowej, jaką było zatrudnienie lidera Ich Troje do promocji, Polkomtel zdecydował się na odświeżenie marki Sami Swoi. Nowy wizerunek ma być bardziej rodzinny i przyjazny - pisze Puls Biznesu.

Michał Wiśniewski już od kilku miesięcy nie nosi zielonej fryzury. Po porażce marketingowej, jaką było zatrudnienie lidera Ich Troje do promocji, Polkomtel zdecydował się na odświeżenie marki Sami Swoi. Nowy wizerunek ma być bardziej rodzinny i przyjazny - pisze Puls Biznesu.

Sami Swoi wystartowali kilka miesięcy po głośnym wejściu na rynek Heyah. Oferta była skierowana do mieszkańców wsi i miasteczek, którzy wcześniej nie korzystali z telefonu komórkowego. Dlatego proponowane w usłudze aparaty były nieskomplikowane, a sama taryfa — również bardzo prosta, stawiająca tylko na połączenia głosowe i SMS-y. Założenia były teoretycznie dobre, ale w praktyce się nie sprawdziły.

Kiedy stało się jasne, że Sami Swoi nie są hitem, w reklamach pojawił się Michał Wiśniewski — swój chłop i wielka gwiazda (choć Polkomtel nie zauważył, że nieco już przebrzmiała). Marka miała stać się bardziej uniwersalna. Operator wprowadził jeszcze niższe stawki, poszerzył też sieć dystrybucji. Z urzędów pocztowych, stacji benzynowych i hipermarketów zdrapki i zestawy startowe trafiły do salonów firmowych Plusa. Jednak i to nie chwyciło, a rozczarowany Polkomtel rozwiązał umowę z gwiazdorem. Pojawiły się nawet koncepcje zlikwidowania marki, o czym wspominał Jarosław Bauc, prezes operatora. Dano jej jednak ostatnią szansę. Teraz Sami Swoi oznaczają rodzinę, a w nowych reklamach występuje babcia i jej wnuki. Być może nowa kampania w połączeniu z dobrymi promocjami wskrzesi ginącą markę.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu