DAJ CYNK

UOKiK: kara za sposób organizcji loterii BMW od Orange

Q!

Wydarzenia

Prezes UOKiK ukarała spółkę Internetq Poland za nieuczciwe praktyki rynkowe, stosowane podczas organizacji loterii BMW od Orange Druga Edycja. Wysokość kary to ponad 300 tys. zł.

Prezes UOKiK ukarała spółkę Internetq Poland za nieuczciwe praktyki rynkowe, stosowane podczas organizacji loterii BMW od Orange Druga Edycja. Wysokość kary to ponad 300 tys. zł.

Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły SMS-y, które otrzymywali konsumenci: informowały one o wygraniu samochodu. Wynikało z nich, że warunkiem przyznania nagrody było odesłanie wiadomości. Np. Dzial Nagrod prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Prosze wyslac BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy. Jednak odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.

Tymczasem niezgodne z prawem jest wywoływanie wrażenia, że konsument bezwarunkowo wygra nagrodę np. po wysłaniu SMS-a, wykonaniu telefonu czy wysłaniu listu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach.

Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku po zawiadomieniu przez miejskiego rzecznika konsumentów w Tychach. Oprócz tego do UOKiK docierać miało wiele skarg od konsumentów.

Prezes UOKiK stwierdziła, że spółka Internetq Poland naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę ponad 338 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma prawo odwołać się do sądu.

To już druga kara nałożona na Internetq Polad przez UOKiK. Wcześniejsza również dotyczyła nieuczciwych praktyk przy organizacji konkursów SMS. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK, wł