Według zleconych przez Alcatela badań rynkowych, operatorzy w szybko rozwijających się gospodarkach mają szansę zdobyć znaczną liczbę nowych abonentów usług szerokopasmowych. Ponad 70 procent ankietowanych klientów kawiarenek internetowych stwierdziło, że zamierza stać się abonentami usług szerokopasmowych w swoich domach.
Badanie, przeprowadzone w sierpniu 2006 r. przez międzynarodową firmę badawczą LH2 na zlecenie firmy Alcatel, objęło około 3.000 użytkowników kawiarenek internetowych i nowych użytkowników usług szerokopasmowych w ważniejszych miastach siedmiu szybko rozwijających się gospodarek — Brazylii, Rosji, Egiptu, Kenii, Indii, Chin i Malezji.
Badanie wykazało m.in., że ważnym obszarem innowacji są opcje płatności. Mimo że większość respondentów stwierdziła, iż wydaje znaczny odsetek swoich dochodów na usługi komunikacyjne, połowa respondentów korzystających z kawiarni internertowych nie posiada rachunku bankowego. Większość tych użytkowników była zaznajomiona z telefonami komórkowymi typu pre-paid i oczekiwała podobnych możliwości opłacania domowego dostępu szerokopasmowego.
Badanie dostarczyło również pomysły na przyszłe usługi zwiększające lojalność i wskaźnik ARPU (średnie przychody z jednego abonenta) obecnych użytkowników. Pięćdziesiąt procent ankietowanych osób wykorzystuje swoje łącza szerokopasmowe do celów zawodowych, co wskazuje na możliwość wprowadzenia specjalnych "ofert dla profesjonalistów". Obecni użytkownicy dostępu szerokopasmowego wykazują zainteresowanie odbiorem większej ilości filmów wideo i obrazów, co sygnalizuje możliwość przechodzenia na pakiety o wyższej przepustowości.
Źródło tekstu: Alcatel