DAJ CYNK

[Aktualizacja] Virgin Mobile Polska stał się pełnym MVNO. Z operatorem sieci Play łączą ich tylko nadajniki

Marian Szutiak

Wydarzenia

Zmiany w Virgin Mobile Polska. Wirtualny operator stał się jeszcze bardziej niezależny. Ma własną całą obsługę klienta i platformę IT, natomiast z P4, operatorem sieci Play, łączy go już tylko infrastruktura.

Pod koniec września Virgin Mobile zakończył proces przenoszenia swoich klientów na własną platformę IT. To ostatni etap dzięki któremu operator uzyskał status full MVNO. Osiągniecie tego statusu następuje w momencie, gdy posiada ona całą infrastrukturę telekomunikacyjną oprócz sieci radiowej. Proces podzielony był na kilka etapów prac technicznych, aby zminimalizować odczuwalność procesu dla klientów. Jednocześnie Virgin Mobile w dalszym ciągu będzie korzystać z infrastruktury radiowej sieci Play.

- W zeszłym tygodniu staliśmy się jednym z największych Full MVNO w tej części Europy. Jesteśmy wpięci do infrastruktury P4 i to jedyne z czego będziemy korzystać. Cała obsługa klienta i strona biznesowa jest na naszej platformie IT. Nikt tego w Polsce i Europie nie ma na taką skalę. To nam daje dużą elastyczność - powiedziała Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska, na antenie telewizji rp.pl.

Szefowa wirtualnego operatora zauważyła, że rynek telekomunikacyjny w Polsce przeżywa stagnację. Klienci wydają coraz więcej pieniędzy na rzeczy, na których do tej pory oszczędzali, na przykład telefony. Teraz wolą je kupować na wolnym rynku, natomiast do telekomów idą po usługi. A tam oczekują coraz więcej za coraz niższą cenę. Tymczasem operatorzy muszą zdobyć pieniądze na rozwój nowych technologii.

- Na Zachodzie, jeśli chce się mieć niższe ceny, korzysta się z przestarzałych technologii, jak 3G. Jeżeli chce się mieć internet LTE, trzeba za to zapłacić dodatkowo.

Grażyna Piotrowska-Oliwa zwróciła także uwagę na to, że klienci są w stanie przejść z sieci do sieci nawet dla różnicy w cenie wynoszącej złotówkę lub podobną, niewielką kwotę. Najważniejsza dla nich jest cena, ale też coraz częściej zaczynają zauważać takie kwestie, jak prostota oferty lub jakość obsługi. Skoro ceny są podobne, trzeba szukać różnic gdzie indziej.

Szefowa Virgin Mobile Polska wyraziła też zdanie, że w Polsce powinna istnieć jedna infrastruktura telekomunikacyjna, z której korzystaliby wszyscy operatorzy, na jednakowych zasadach. Jeśli chodzi o plany na przyszłość kierowanej przez Piortrowską-Oliwę spółki, to będzie się ona skupiać na realizacji kolejnych kroków, które zostały zaplanowane. 

W dalszym ciągu będziemy upraszczać wszelkie procesy skupiając się na customer value. Jednocześnie chcemy wprowadzać kolejne nowości do naszej oferty. Nasz priorytet to dalsze usprawnianie procesów biznesowych, które mają nam pomóc osiągnąć przychód na poziomie 120 mln zł. Pierwsze efekty już widać i mam nadzieję, że najnowsza nowelizacja prawa telekomunikacyjnego i konieczność poniesienia kolejnych kosztów dostosowania się do ciągłych wymagań prawnych, nie zaburzy naszych planów.

Jak podaje serwis rpkom.pl, spółka P4 ma opcję zakupu udziałów w Virgin Mobile Polska.

Aktualizacja: uzupełniliśmy powyższy tekst o informacje uzyskane bezpośrednio od Virgin Mobile Polska.

Zobacz: Gwarancja najniższej ceny w Play przy zakupie urządzeń bez umowy oraz inne nowości
Zobacz: Play: 6 miesięcy gratis po przeniesieniu numeru do fioletowej sieci
Zobacz: Trzy miesiące za darmo w abonamencie Virgin Mobile

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Virgin Mobile, rpkom.pl