DAJ CYNK

Wyniki Centertela po 2Q2005

WitekT

Wydarzenia

Zysk Telekomunikacji Polskiej z usług telefonii komórkowej wzrósł w I półroczu tego roku do 460 mln zł z 280 mln zł rok wcześniej. Przychody z działalności Centertela wzrosły w I połowie roku do 3,02 mld zł z 2,67 mld zł w I półroczu 2004.

Zysk Telekomunikacji Polskiej z usług telefonii komórkowej wzrósł w I półroczu tego roku do 460 mln zł z 280 mln zł rok wcześniej. Przychody z działalności Centertela wzrosły w I połowie roku do 3,02 mld zł z 2,67 mld zł w I półroczu 2004.

Liczba abonentów Centertela na koniec czerwca wyniosła 8,634 mln osób wobec 8,021 mln osób na koniec marca. Na początku tego roku TP przedstawiła prognozę zakładającą wzrost klientów Centertela do końca roku do 9 mln osób.

Spośród abonentów Centertela 3,636 mln osób korzystało z usług abonamentowych post-paid, a 4,995 mln z pre-paidu.

Średni przychód na klienta (ARPU) spadł w I półroczu 2005 do 60,6 zł z 71 zł w I półroczu zeszłego roku.

Średni koszt pozyskania klienta (SAC) spadł do 179,6 zł z 359,1 zł w I połowie 2004 roku.

Zysk operacyjny z usług telefonii mobilnych wzrósł w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku do 720 mln zł z 514 mln zł w analogicznym okresie 2004.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP